måndag 15 augusti 2011

blomsterbud o tatueringar

Shooo :D
I torsdags ringe de nån som mumla så fasligt, men ja han höra att de va från "Kumlas.. mumelmumel.. Är du hemma?"
Haha, aa?
Då tog de inte lång stund förrns de ringde på dörren o ett blomsterbud stod i min dörr :D

De va Richard (obotlig romantiker, som förnekar de in i de sista) som hade skickat bukett te mig *glad*
Jättefina blommor o ett trevligt bud, gjorde min dag :)








Massa färger o former i denna bukett *love*

Dagen efter fyllde Molly tre.
Som hon har LÄNGTAT!
Ända sen Leo fyllde nio har hon övat på "ja må hon leva" o slagit in lite leksaker, kulor, strumpor o glasögon i scarfs, ritpapper, andra (större) strumpor o glatt gett iväg sin gåva..
O NU va de äntligen hennes tur :)



Hon va inne hos mig vid fyra på morgonen o ville väcka mig, men ja sa att hon fick sova lite till.
Sen va hon uppe var fjärde minut tror jag, varannan gång hos mig o varannan hos Leo xD
Hahaha teslut kom han o BAD mig o sjunga för Molly så de va klart nån gång ;P




Hon sken som en sol när vi sjöng o lät Leo öppna några av paketen bara för o va snäll :D
Senare på kvällen/em kom Angelica me sina donnor o käka tårta.
Liv har också fyllt, så de hade kalas på lördagen precis som vi, o mamma o pappa skulle på nå Elvis reunion på lördagen så de kom också fredag kväll :)

Molly va halvt i extas ;D


Lördagen hade vi kalas ut i Via-skogen här i Kumla.
Bra ställe vid elljusspåret :)



Grillade korv o marsmallows *MUMS*
Alla kotts fick godispåse o lekte lekar.
Bäst o va i skogen där de kunde rusa hejvilt som de ville *gilla*
(Tack Jerry för idén)

Söndagen va en sjukt tråkig o seg dag...
Satt i telefon en snabbis o sen SOMNA ja, när musan sov middag *suck*
Så ... Va de lätt å somna på kvällen?
Nej, så ja öva några nya grejer me maskinen på mitt lår ist ;P
La även i lila botten på mina turkosa bokstäver *gilla*


*här la ja i skuggningar av lila o turkos (de ska komma en rosa rad me) i rutorna Tony gjorde för länge sen*





Kanske lite weirda bilder, men de e me moben utan blixt :S
Å så självklart prata ja me Richard i tlf..

Han kommer te helgen, men ja längtar MASSOR te helgen efter ^^

Då ska ja te Gbg å åka finbil *busvisslar*
De e Göteborgscruisingen o ja ska meeeee *glad*
Bara pasta inte fakkar upp tiderna *smått orolig*
O så såg ja nu att ja gör många ord inom ** hahaha

Aja, idag äre iaf måndag, o buketten har jag plockat i sär.
Det fanns tre stora persikofärgade rosor me däri som börja sloka (o de va några av de finaste blommorna) så ja kapa dem o satte i en egen vas me skållhett vatten.
Då såg de genast gladare ut :D



Men de suger att de inte blir klara, fina bilder, för de små ceriserosa rosorna, satte ja tätt, tätt, tätt i oasis i en fin liten kruka från PK design (i Örebro) o så satte jag ner två blomsternålar me pärlemovita pärlor i, o de ser bara mörkt o grynigt ut :S



De långstjälkade växterna ja alltid glömmer namnet på (Gerbera?) satte jag i en vas på skänken breve teven o de vart fint.





De sista rosorna dela vi på, så de vart en liten bukett på mitt nattygsbord o de sista låter vi torka på en bädd av mossa som vi plocka i skogen igårkväll.





(stenarna e från Gotlands ena strand me not-decoupage på)
För söndan VA (som jag skrev) sjukt tråkig.
Så vi avslutade den med att cykla ut i skogen (ja o kottsen) tände en brasa (de tog två timmar!!!) i eldstaden som fanns o grilla korv på pinne *MYS*

(HÄR SKA DE VA BILDER PÅ VÅRA KORVAR ÖVER BRASAN MEN DE LYCKADES MIN MOB TAPPA BORT!)

Det uppskattades o vi va hemma te halv nio (eeh, vi va där sex) haha
Vi skrubba bort majbraselukten o sen somna kottsen ;D

Ja de va väl allt spännande från mig, eller...
Va e detta...



Sågspån!
AAAAjusteja ;D

Ja har kapat mina gamla garderobsdörrar ;D
De som inte har nån garderob till, ni vet (eller inte vet, va vet ja liksom...)






Å så byggde ja mig en sänggavel :D
Känns mysigt o sova därunder, tryggt o ombonat.
Jag är nöjd :D

Nu ska ja o musan käka lunch (sen som fan, men va gör man när kotten bara sover å sover?)
Så vi får höras en annan dag ^^

X O X O





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^