måndag 17 januari 2011

Fynd



Fynd fynd..
Häromdan, när jag insåg att vi gav bort allt man använder i köket, eftersom "vi" ville ha en snygg, matchande servis o så, o jag var trött på o känna de som om vi lånade Davids saker när vi åt o allt bara va jävligt jobbigt, då tog ja me ungarna ut på promenad.
Klädde oss ordentligt o promenerade igenom Hemse ner te kupan (Gotlands svar på Myrorna) o kolla på fat.
Vi är många i vår familj o både lillkott o ja fyller år i maj.
Kan inte slänga fram sex stora mat-tallrikar o säga "Ni kan väl dela?" när tårtan serveras.
Så assietter blev det.
Hittade sex st jättefina vita i porslin o sex st lite tunnare vita me blommor på.
Molly hitta en hel hylla me böcker, så hon var upptagen en stund o ja kunde kolla på tyger.
Såg sötaste spetsen EVER o ville ha..
5 spänn för ett tyg me massa spets på!!?





Den e min nu ;)
Sen såg jag en liten gullig glasvas i en härlig vårgrön färg (påminner om KOSTA BODA glasen jag fick av dig, Jenny.F.) o den köpte jag med.
Sen i kassan hängde ett UNDERBART halsband med pärlor i en svagt beigevit färg.
Den fick följa med, den me :)




Saken är att vi har inte mkt pengar o speciellt inte efter o ha vart o storhandlat åt en familj på fyra o där inkomsten endast är barnbidrag & underhållsstöd :S
Men när man e sådär nere e de SKÖNT o få shoppa lite, plus att vi BEHÖVDE ju faktist assietterna! *nickar o tycker ja ser ut som ja har rätt*

När hon slagit in allting så tänker ja att hon måste ju ha missat att slå in tallrikarna, men hon sa att ja fick dem för en krona styck o tydligen vasen me... Ja betala 26 kr för allt vi tagit?
Halsband o spets o vas o tallrikar :D

Ja, jag är nöjd.
För o fira att vi "sparat" så pass mkt pengar fråga ja kottarna om de ville köpa varsin bulle på Bagarns o de ville de ju såklart!

Sa att vi va tvungna o ta me dem hem, eftersom vi inte käkat lunch o de gick de oxå me på ^^
Där inne träffa vi underbara Tove o Maria som var/är såna otroliga pärlor.
De fixade stora, goda mackor till oss, kaffe, festis o dricka, samt semla (te lillkott) chokladboll (te musan) o en satans god chokladbiskvi te mig ;P

Jag tänkte att jag blir diskare här, eftersom det kostar mkt mer än va vi har, men vi vart kärleksfullt överkörda o nedsatta vid ett bord (utan mer än lama försök te protester från mig) och härligt bortskämda!
Jag blev så glad o rörd att jag ville gråta, samtidigt som jag insåg att denna dagen hade jag inte borstat håret, bara tatt på mig luvan, en otroligt dålig ansiktsdag och horribla kläder..
Men de gjorde inget.
De tycker om mig ändå o jag är så GLAD, att jag fått lära känna dessa brudar!

Kom hem o kände att för första gången på väldigt länge e jag glad.
Det kändes skönt!

Så ja tänkte att när ja ändå e så glad o mår så bra ska ja sätta mig o sy me de yberfina tygerna min mamma köpt te mig o postat hit *love*
Det blev en liten Tilda Ängel som INTE ska säljas.
Hon ska få bo me oss o ja tror ja ska sy en liten nallebjörn till henne att ha under armen :)
Men än så länge är det bara ängeln.





(Gillar när bandet matchar något i kläderna)

(en liten frisyr är på intåg) ;D

(Kan inte FATTA att ja inte sydde fast dehär me maskinen INNAN den sattes på)

Har packat galet mkt, blivit bra vän med David mitt i kaoset o längtar efter flytten.
Saknar allt där hemma på fastlandet samtidigt som jag vet att de e många som välkomnar mig här när jag kommer för att hälsa på *KÄRLEK*
Har hunnit blivit osams med David (igår) när vi va oense om en möbel (så simpelt) o när han försöker ljuga för att försvara sin efterblivna svägerska...
Ja herregud, men de tog två minuter så va vi sams igen, o de va ju skönt :)

Skönt faktist o få häva ur sig saker samtidigt som man vet att nu när vi e vänner, ska vi lösa de ganska snabbt för o behålla vänskapen.
Så smart va inte ja när vi va ihop ;) haha.

Nej, nu ska ja kolla JOTEX hemsida efter lite inspiration o dregla över härliga vårbilder ^^

Ha en underbar dag mina vänner, o ta hand om er!

X O X O



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^