torsdag 22 mars 2012

påsk grill å PAIIIIN

DER...

FAKKING....

LÅRD!!!

Närå, lät mer dramatiskt än va de va ;)
Har ont i höften/ljumsken (typ ni vet de billiga Barbiesarna, de som tappar ett ben ganska lätt? Precis där hålet är, där benet ska sitta, de e DÄR de gör ont, hela vägen runt! Helt galet) o de e sådär så man känner sig lite lätt händikääpt!

Ska ja slänga ena benet över de andra, lite halvsexigt sådär, så rasar ja nästan av stolen!
*nickar stort*
Jo, de e sant, ja får LYFTA benet, me BÄGGE armarna, o stånkande hala de över knät på de andra *IIIIIFFFFF, UUUUUUFF, OOOOOHH, ÖÖÖÖÖHH...*

Typ..

Å de gör ont!
Japp, pain, suffer å annan smärta!
Delux!
Hårt o brutalt!

Men nog om liderier nu, ja har vart i skogen me mina barn idag *love*

Vi skulle grilla grillspett med marinerad fläskfilé o massa grönsaker o lök o champinjoner ^^
Fast först va de på skola o dagis :D

Jag va hos Laila på af.
Skulle va där 11-12 o gå igenom ett resultat o när vi kolla på klockan va hon 12.45...
Oooops!
Ja MÅSTE sluta tala så mkt ^^

Men hon e bra.
Man känner sig alltid lite skön i hjärtat när man går o ja VILL inte sluta gå dit.
Hon e min terapi!

Fast life goes on, så även mitt.
Rusa (cykla, har ju ont i benet sajaju!) hem o packa allt ja redan förberett (Y)
Vänta in lillkott o förbanna den sk telefonen jag har!
Förbanna mig själv ännumer som inte e teknisk o bara kunnat fixa de som va tjall me min förra.
Men nu glider allt på o JAG SKA FÅ EN NY MOBIIIIL!!!

Nej, de ska ja iiiinte, men de känns så i magen o ja e glad.
Insåg att plastbiten ja kallar mobil just idag, inte hade nån väckarklocka, trots att jag stallde TVÅ alarm igårkväll.
Tur man har barn som låter *älsk*

Å ingen kamera finns de, så vår U.N.D.E.R.B.A.R.A cykeltur (toksvettig vart man!) förblir ofotad!
Men va sjukt beroende man blir egentligen!
*ser rädd ut*

Man e så VAN vid att kunna fota varje ögonblick av sin tid, van vid att kunna lägga UPP de fotona man vill, på fb i tid o otid så i morse, på väg till dagis, kom jag på ELVA "moments" (som man säger här i Weronichaland) ja hade velat fota..
Som t.ex när jag skulle pumpa min cykel!

Jag kan inte pumpa en cykel..

Jag skulle LÄRA mig att pumpa en cykel!

Nu e cykeln från våren -53, med en trasig lampa som hänger å dinglar på framhjulet, å varje tramp man tar, så låter trampan som en prasslande chipspåse, o HJULET e löst *tro*

Det låter ungefär som när den där ångvälten kör över en bil på youtube ni vet..
'SKWEEEEEK-KNAAAAAK-KLONG-SKWWWWWEEEEEEK'

(de e här min lillebror ska läsa o bara AAAH, JUSTJA, hon önska sig en CYKEL när hon fyller!!!)

Lite läskigt äre, men ...
Ja gillar å leva farligt *ser James Dean-cool ut*

Åh! På tal om nå HELT annat, så funkar min mail igen *pustar ut*
TVÅ DYGN utan mail, TVÅ DAR utan en iphone!!!
Däni, å FEM dar me ett trasigt ben!

Gad däm, ja förtjänar en klubba å lite hångel *tro*

Å med klubba mena ja godis, inge perverst!

Här kommer en bild på en blomma!
En blomma som jag trodde dog för ett år sedan när jag flyttade hit ifrån Gotland!
Jag sparade den ändå, å den blommar idag *LOVE*



Här e en bild på en annan blomma.
Den doftar LOVELY å finns på Ica MAXI ifall ni vill köpa en sådan till mig ;)



Grillningen idag blev KAT-a-STROF!
Grillen funka inte utan POFF bara sare å så va "tändvätskapappret slut o de bruna runt briketterna blåste bort som på tecknad film.

Aja, what to do sa ja o lekte Rambo.
Karateslagade en murken pinne, som inte alls va murken utan bara stenhård o blöt *aj*

Efter X antal tid, tog vi cyklarna å åkte hem.
Stekte upp all mat i stekpannan medans smågrisarna bada, sen åt vi o ÅÅÅÅÅH så gott de va!

Nu har även jag skurat bort grillukten o känner mig komfortabel i rosa rocken ;D
Imorrn äre helg, o jag ska försöka hinna me TRE sköna damer på fm, käka, röra mig o hämta tidigt....

Hur mkt tror ni jag hinner?
Kanske jag bara somnar om *skoja*

Å på lördag e Molly musebus bjuden på kalas *love*
Har fått prinsesskort o allt å hon e JÄTTEGLAD!

Inte jag, för jag vet inte vad man ger i paket :S
Om ni har tips, så fyller hon 5 år ^^

Tänkte oxå hinna me lite påskpyssel i helgen *ler stort*
För såhär blev vanten


Å denna gula här, va den ja måla förra påsken, första i vårt hem i kvarnparken ^^


Å så som avslut, skulle ja bara säga att sånahär har ja bakat...



Å fler blire te påsk, i gult o i rosa..
Kom in på en fika ^^

Nu ska ja mysa me min stora gos, vi ska se GRIMM å ja ska se han bli vettskrämd (eftersom han aldrig får se sånthär annars muahahahaha)

X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^