måndag 21 november 2011

Soffa som NY... Eller nå ;)

Hallå!
Ja e sjuk!
Hålls me å avlida o självdö flera ggr om! *nickar*
Jo, de e sant!
Ja har hosta, feber o en näsa som ett vattenfall!

Fast ja vet att doge ja nu, skulle ja inte bli ett vackert lik.
Illröd sandpappersnäsa o grisrosa små vattenfyllda ögon!
Der lård, de där me håriga ben asså, de kan ju slänga sig i väggen haha!

MEN, e de nån här som tänker att de ska flirta hejvillt me mig, tes de såg de där ovan, så va de bara skoj! *lovar*
Ja e tokhet även när ja e sjuk!!!
Bara att ja e RUSKIGT upptagen o kan inte ses då ;P

Gick te jobbet trots sjuka.
Ligger ja hemma, så sover ja eller åmar mig om hur ONT de gör överallt, o de orkar fan inte ens ja själv lyssna på!

O ja ångrar INTE att ja gick te jobbet.
Ja fick gö julgrupper *ÄLSKA*










De va jättekul, o gav mig tusen idéer om hur ja kunde dona lite hemma me de ja redan har *gilla*

...Fast .....


... denna lilla plutten tog ja hem.
Ja VISSTE att han skulle älska att bo på brickan ;D

Sen fick ja fria händer att dona me amaryllisen *ÄLSK*
Der lård, de har ju MASSA pynt, så ja gick dreglande igång me måssa o svampar o kanelstänger o pärlnålar o... aah, herregud ;D







Så tog Sandra två hyacinter i ett likadant glas o såhär tjusigt blev de *love*




O i fredags gjorde jag kransar :D
Jag HATAR när ja får stick efter stick av de satans (stenhåda, sylvassa!) barren, men de BLIR så fint!
Fast bäst gillar ja kransarna me ris ;)






Gjorde en me ris, men den vart såld så fort ja burit ut den *glad* (de e alltså den högst upp) ^^

Men jaha, nu när ja ändå sitter här o jolmar o inte ALLS går o sover som ja sa (måste hitta mer Alvedon först *host host*) så kan ja ju visa en sak som ser lite äcklig ut...



Ser ni va de e?
De e i den ena soffan, som Molly fått gå lös på! *nickar*
Inte så att hon fått smasha, smeta, hoppa o kleta på dem, nej, hon har fått SITTA i den...

O kolla på teve!

Men när hon nu grisat ner den ena så mkt, så använde ja klorin..
Det fräter på tyg, o de visste inte ja.

De vart ett litet hål.
Ett sånt litet man kan få ner ett litet, litet finger i...

Sen kunde hela Molly komma ner..?
De va där ja hitta henne när de lektes kurragömma!?

Der lård, va gör man då när man inte har råd me nytt?
JO!
Slitstarkt som satan o helt rent..
En trasmatta ;)

I samma färg, då blire såhär :D



Men ja Ville ha fräscht o fint..
Även när de e tvättat, ser musans plats ut såhär (o detta e i den andra soffan mitt emot)



Där lägger man oxå gärna filtar o kuddar för o dölja de som inte går bort i maskin (typ tusch o bläck som kommer på direkt efter tumlarn :S)



Så den ser ut såhär *skäms lite*

MEN DÅ, serrni, DÅ såg ja detta!



*TAADAAAAAA*


Asså, ja gillar inte sofföverdrag, men...
Denna va ju FIN! *tycka*

Såg framför mig hur vi (dvs JAG) varannan vecka tog bort dem från sofforna, tvättade dem, o ALLTID (i alla mina dagar) hade rena o fina soffor!!!

Herregud, en våt dröm för en mamma som känner lycka av att gå barfota på ett golv utan grus!
Så ja beställde!

Insåg när ja klickat på "köp" att ja kunde köpt en ny soffa för dom pengarna, men då HADE ja redan sett framför mig hur fint de skulle bli me lavendel-lila, söta små kuddar på hösten, röda fräcka kuddar på vintern o nå pastelliga drömmar på våren o sommaren.
I min fantasi va de SÅ tjusigt!

Men . . .





Varför ser inte mina soffor ut som i min dröm?

Har ja satt dem bakofram? (ja BÖLA nästan när ja skulle få på dem... Skyller på febern)
Varför ser inte mina soffor ut som i reklamen?
Jag tror de ljuger :S

Bah, de e fortfarande lika bekväma, o ja tänker att de e de som räknas, Leo sa att de va de "SNYGGASTE JA SETT MAMMA" (eeh, ja tror han ljuger me) men de va väl för ja skulle sluta pipa o le igen xD

Haha, men nej, nu hostar ja sönder mitt bröstben känner ja, så ja avslutar o kastar mig i säng!
Najtinajt där ute

X O X O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^