söndag 13 november 2011

skulle bli kul... men blev inte!

Helluuuuuu :D
Vi börjar kvällen me o gratulera alla PAPPOR på fars dag *LOVE*

Å me de menar ja inga spermadonatorer, eller nån som "råka" gö nån annan på smällen, eller nån som skiter i sina barn (trots att ni kanske bor grannar) eller de som väljer o flytta te Norge (eller kanske Danmark?) o sen glömmer bort att er avkomma undrar varför ni aldrig hör av er...

Inte heller er som slår, utövar fysisk och psykisk terror, eller smeker era barn på helt fel sätt!
Ni kan ramla framför tåget!

De va just er pappor som FINNS där, lyssnar på era barn, ställer upp, kommer me råd, blåser på sår o plåstrar om, som sparar tekningar eller har skolkort i plånboken, lär kottsen att cykla o följer me o tar spruta eller går till tandläkaren ihop, låter barnen följa med till jobbet ibland....
ER pappor vill jag gratulera idag *kärlek*

Sen vill jag informera om att detta kanske blir ett litet virrigt inlägg xD

Haha, har ju sagt ett tag att ja har "äldre" bilder på G, men aldrig tatt mig för...
NU gjorde ja de ;)





Dethär va kvällsmaten hos min mamma för mig, musbus o min syster, kvällen innan Ullared :D
De där me krabba va ingenting för oss (utom klorna då) så vi käka kräftorna ist ;)

Jo, ja vet, de va ju bara ja o Ullstrump som skulle sova över o åka o tokshoppa me mamma, men Molly fick snällt följa med, o NU ska jag förklara varför!

Min barnvakt fick reda på att de skulle ha prov, men visste inte vilken dag, så jag frågade M.

Hon sa "Ja, de går bra" o ja vart så glad så ja skicka ett litet hjärta via sms när vi lagt på ;)
Men ja skulle ändå höra av mig, när barnvakt no1 hörde av sig angående provdatum.

Jag fick sms på lördagen o hade fullt upp med besök o bytesaffärer, så jag hörde av mig på söndagen till M, och mitt sms löd såhär (OBS: kopierar direkt från mobilen)
"Har du somnat? Musan behöver komma te er, fick sms av Ida :/ De har prov tis o ons.. Tänkte om ni kunde hämta henne runt halv sex imorrn kväll, runt sex hämtar Leos farmor honom, sen drar ja te mamma å sover där *hjärta*" (jag kan inte göra hjärtan på min blogg, så därför bokstaverar ja åt er)

De tar en stund, sen får jag tebax (ordagrant detta med, o J, om du läser dehär, så e du välkommen o komma hit o titta själv!)
"Trevligt att du kunde tala om det i fredags som du sa att du skulle. Har egentligen inte lust. Du får komma hit med henne om hon ska vara här. Och hon måste vara på dagis mellan kvart över åtta och kvart i tre. Mina går mellan åtta och tre."

Oooookej......
Saken är ju att jag sa att jag hör av mig när jag vet..
Tydligen skulle ja vetat detta på fredagen då :/

Å låt oss säga att jag har fel, att jag verkligen SAGT att jag skulle ringt på fredagen utan att egentligen kunna VETA detta innan Ida hört av sig, så känns de ju absolut inte bra att höra att hon egentligen inte VILL ha mitt barn där?

Vem vill lämna sitt barn te nån som inte vill ha det?
O de där me dagis tiderna sen?
Hon VET ju vilka tider Molly har....

I allafall visste jag att Ullstrumps man tatt ledigt pga resan, att mamma fixat hundvakt pga resan o ja ville inte ställa in det för dem, så ja tänkte wattahell, ja chansar!

Så ja fråga dagis, tänkte att de e bra för Molly o va på dagis lite längre, än hos en sur barnvakt, o de sa ja!
Världens bästa dagis *gilla*

Så nästa sms löd såhär "Dagis sa att de gick bra me de tiderna du sa."

Sen jobbade jag, men ljudlös telefon as allways.
Ser att ja fått ett svar "Hej. ***** kom hem från skolan och mår inte bra alls. Hon har feber och ont i magen och mår illa. Kan du lösa Molly på något annat sätt vore det bra. Annars skickar du hit henne på egen risk. Kram"

MEN SÄKERT!!!
Hade ja inte fått de taskiga smset bara dan innan, kanske ja hade trott henne, så ja blir toksur, men tänker att de SKA fan inte få förstöra detta för mig, så jag svarar ingenting.
Tog en rökpaus o ringde min syrra o sa att ja måste fixa nå annat, att ja skulle kolla med mina vänner (en som jobbar skift då)
Hon blir jättesnopen o ringe mamma, o då visar de sig att ***** inte alls har feber, hon hade bara lite ont i magen, för hon har precis pratat me M i telefonen.

Der lård, ska man ljuga kan man väl FÖRSÖKA använda huvudet oxå?

Ni som läser detta nu, kanske undrar varför ja låter lite bitter, men jag är ARG!
Å ja e så förbannat trött på o bli överkörd, så jävla trött på o bli förd bakom ljuset, o ÄNNUMER trött på falska idioter som inte tänker ett någe på att de sårar folk runt i kring, bara för att de e sura på en person!

Ser när jag pratar me min syrra att ja får ett sms till, där de står "Hon kräktes nyss, så det är magsjuka hon har."

Då vart ja bara så trött!
Mamma ringde o sa att skit i det, vi tar me Molly.
Hur illa kan de gå?
Vi turas om o ha henne...

Ja-a fan, hellre de, än å släppa henne dit!
Så ja svarade ett kort o simpelt "Ja men skit it! Ja tar med henne!"

Några timmar senare får ja höra att kaos utbrytit!

M ringer J o grinar om att WERONICHA e så elak o buhuhu, så han ska skälla på mig?
Okej (igen då) vi va ju fem år igen tydligen, o så LJUGER hon om att jag ringt runt te mina syskon (detta medans ja vart på jobbet med ljudlös mobil!?)

Mamma o pappa "trösta" o sa att bry dig inte om det, de går över o ta de inte si o så, men..
Hur fan ska ja ta de då?

HUR ska ja ta de, när *fula ord* reetards får gå o säga va de vill om mig, o jag får inte säga ett skit tebax?
Jag ska bara inte bry mig!?

Proffs som man e på att inte låtsas om att de gör ont, höll ja käften o åker te Ullared me mina tre o bet ihop.
När vi är där o shoppar, får jag ett sms av M's bästa vän (som btw inte hört av sig på evigheter) som skriver att han inte fått in nå pengar (jag har köpt en mobil av honom o betalar 200 kr/mån)

Varför då? tänker jag. Det är fel datum, han har aldrig frågat nån enda gång förut, så varför just nu?
Jag drog mina egna slutsatser, svarade så artigt jag kunde o försökte, återigen, ignorera.
(betalade alla återstående pengar som var kvar när jag kom hem!)

Kommer hem, tror att allt e som vanligt, tills jag ser min mamma STORGRÅTA när vi e där o hälsar på, för att då har J, med familj, beslutat sig att inte komma i jul!?
För att han "inte hade lust o gå omkring o fejk-le en hel dag!"

O jag blir ledsen för att mamma e ledsen o inser att de e JAG som e orsaken te fejkleendet...
Jaha, men jag har inte gjort nå fel, de e hans skadade sambo som ljuger ihop nå, o då ska helt plötsligt mina föräldrar, o alla småbarn som ses varje jul, bli lidande för det!?

Som vanligt sa de åt mig att inte ta åt mig, att bita ihop, att inte BRY mig o bladidadida..
De gör ja ju jämt annars, varför ställa till en scen när man kan sopa de under mattan?

Aha, ja, ja försöker.
Men ja funderar!
Varför ska JAG bita ihop å hålla käften?
Varför ska JAG ta på mig skulden för mammas tårar?
Varför ska JAG låtsas som ingenting?

Jag lovade o inte ringa, lovade o ignorera, lovade o hålla käft..
Tills idag!

Då de e fars dag.
MIN pappa ska firas o få en blomma o choklad, hemgjorda kort av mig o lillkott, ja tillome lova mamma o följa me på ljusparty efter *SUCK*

Kommer dit efter en bilfärd där ja försökte förklara att de faktist gör lite ont i hjärtat pga ett sketet missförstånd, men pappa kör o hör inte nå.
Svettas o funderar på om jag ska låtsas som ingenting, låtsas som om ja inte ser dem, som om jag inte existerar, borde ja prata på o skratta som vanligt, me ett eget fejkleende, eller ska ja sitta som en mus o inte säga ett någe?

Framme, kliver in, klä av kottsen o hänga upp jackor, trava på o säga hej.
Vi väntar på Ullricha o de andra, säger mamma..
Hon rättar sig sen å säger att vi väntar på Ullricha med familj, de andra kommer vid tre!

*besvärad sekundtystnad o en blick åt ett annat håll*

Jaha, de kommer inte ens å firar pappa förrns vi har åkt på ljuspartyt?
De va ju JÄÄÄÄVLIGT fyndigt!

Ja e trött på detta nu, så detta ser inte ja som skvaller.
Jag kallar det för onödigt vetande för er som inte känner oss, nödvändigt vetande för fjanten som tror på galningen han bor ihop me, o en snabb rensning av MITT hjärta!

JAG GJORDE INGET FEL TYCKER JAG!
JAG BAD OM BARNVAKT O VART SUR NÄR JAG DAGEN INNAN INTE FÅR NÅGON!
JAG BLIR ARG PÅ LÖGNER, O JAG TROR ATT SANNINGEN ALLTID KOMMER O BITER DIG I ARSLET!
SÅ DET SÅ!!!!!

Så, nu känns de bättre ;)
Tes imorrn när min mamma ringer o skäller för att jag inte höll käften, men jag SA, nu ikväll, te min syster, att ja e arg på ALLA som håller me om att detta e okej.
Som tycker de e okej att ändra tider för vissa, bara för att ha de "lugnt o skönt" o husfrid o fan o hans moster!
Så de så!
O att jag OXÅ blir ledsen, sårad o besviken, även om jag inte visar de!
Så de så...

O nu känns alla bilder ja la upp för o visa Ullardesshoppingen, heeeeelt värdelösa!
För inte fan e ja sugen på o visa dem nu när ja just i detta ögonblick begick familjärt självmord!
Aja, ja e (som jag skrev) trött på o va boxbollen, den man kastar skiten på, skyller på o den som alltid ska bita ihop!

Nej, ja raderar bilderna.
Tar dem en annan dag! *suck*
Gonatt där ute, å sov gott!

1 kommentar:

  1. Ja den blev lång kan man säga.
    Du är så härligt du med dina historier, ditt sätt att skriva, rakt på saken, och ärligt.
    Det är så många som håller tyst, lägger ett täcke över de fula ord eller låtsas vara någon hel annan person.
    Njut av dagen vännen.
    Kramar Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^