onsdag 6 juli 2011

odejtliga mansgrisar


Goddag goddag där ute..
Eller go'kväll, kanske e mer tidsenligt?
Ah, orka bry sig xD

Har fixat te två muggar kaffe att avnjuta under kvällen o en påse Polly sommaredition (vet fan inte va de heter, men de e mörka, ljusa, rosa o vita)

Te de kan man bara säga Mmmmmmmmmm...

Om man inte äter på tok för mkt, på tok för fort, då blire mer.. Ouuuuuuusch.. :S

Har PRECIS fått lillhöna o somna..
Gad däm asså, TVÅ timmar som hon studsa upp å ner o sen upp o ner..
O hon har inte fått nån Polly :O





Aja, min hals låter värre än vanligt o ja e nervös för operationen.
Vet inte om ja nämnde att ja vart o kollat min halls.
Trodde de va nå i lgh här som ja blitt allergisk mot, för när vi flytta in, vart ja hes.

Lät värre än den stora skogshuggaren ja BRUKAR låta som.
Kvällar o mornar e FANTASTISKT jobbiga..

Eller om Molly gjort nå sattyg man blir sådär o-glatt förvånad o ilsken av :/

Då låter min röst inte alls...
Eller som en målbrottspojke xD haha

Nu e den som sandpapper..
Raspig o jävlig (jo, ja blir glad av komplimangerna pojkar, hes, sexig whiskey-röst, man tackar)
men de ÄR jobbigt!
De gör faktist lite ont ibland..

Iaf va ja hos doktorn som körde ner en kamera i min hals (aa, kväljningar va på sin plats, alla elva gångerna den skulle ner)
De filma när ja sa "AAAAAAA" o när ja sa "aaaaaa" o när ja mest bräkte som ett halvdemolerat lamm... "ÄäääÄÄÄähhULK" aja, nog om grousse!

Jag har två cystor på mina stämband, mitt emot varandra..
(HAHA e så sugen på o tala om va de såg UT som där nere i halsen, men då kan mina stackars föräldrar få för sig att ja skulle sett nån gravt snuskig porrfilm i mitt liv, å de vill vi ju inte) ;D

De cystorna måste opereras bort o sen måste jag vara helt tyst i ett par dar.

. . . . .

JAG!


JAG ska va tyst!
Jag får inte prata!?

Gad däm å der lård!
Jaja, ja kanske kan få nån hästdos av sömnmedel eller nå, o så finns de ju facebook...
Men ja kommer inte kunna träffa nån på de dagarna (för ja KAN inte va tyst)

Sen vare en vecka me vila för rösten, där jag fick låta lite smått, o sen en vecka med "stöd-prat" ???
Aja, ja har mina barn, så ja gissar att de spricker direkt de kommit hem :/



Jag ÄR nervös!
Jag har inte låtit nån pilla mig i halsen förut!
Varken sovandes eller vaken, o ja e SKITRÄDD att de ska gö ont :O
Ja e rädd för blod o biverkningar...

PUST, men de går nog bra!
E glad att de e EFTER Power Big Meet, som e nu i helgen *LOVE*

Längtar som ett as o kan knappt bärga mig
:D
Vet inte va ja ska ha på mig eller me mig, men de GÖR inget.
Ska åka me mina ladies från brickebacken ^^



Tyvär bor de nog för nära varandra, för de KAN inte låta bli o tjafsa o skvallra o snacka massa bajs precis innan resan, o ja VET ju att de älskar varandra!
De umgås nog för mkt *tro, eftersom ja e avundsjuk o för ja saknar dem*

Samma sak vare förra året, men de hade ja glömt!?
Haha, Ullstrump fick påminna mig o DÅ mindes ja.. xD

Undras om de har resfeber, för de bråkar om samma saker i år igen... :O

Jag vill va prickig (i kläderna då) o solbränd (i huden då) o solblekt (i håret då) men...
Nada...
Gad däm (använder den strofen ruggigt ofta nu, har ja märkt) men kläderna som e prickiga har krympt i min garderob (Jo, de e sant!) o min hy har spenderat alltför mkt tid framför spisen, i tvättstugan o framför facebook för o ha blitt brun o till sist, mitt hår...
De har fortfarande dendär rödblonda nyansen me ljusa slingor i, men inte som JAG ville ha det..

Bah, väntar två veckor till, sen skare i feting blondering *nickar*

Phu, svettigt äre hos mig nu.
Leo ville gärna sova i min säng inatt, bara för o gosa, men de E för varmt..
Sitter me öppna fönster o öppen balkongdörr, all night long, men ja e kletig, på ett såntdär o-charmigt sätt :S

Oooh, Molly sa förresten i morse att hon INTE ville te pasta i helgen :O
Ja sa att va KUL de skulle få.

Åka tåg, käka frukt, leka o träffa farmor o hon såg glad ut, så säger hon (som vanligt) "mamma följer me?" o ja svarar som vanligt "Nej..."
O sen sa ja att "Mamma ska ju bort. Ida kommer ju o är med er tills pappa kommer o hämtar dig. De e ju DÄRFÖR vi packar."

"Leo då?"
"Nej, Leo ska va hemma me Ida. Ida o Christina kommer ju o leker me Leo så länge..."

Sen vare kört.
Hon vägra ge med sig..

För skulle Ida komma, skulle hon va hemma o skulle INTE åka me pappa...
Spela ingen roll hur mkt frukt o tåg ja muta me.
Så de va bara o mejla pasta o Ida o sen gilla läget :)

Ida tare lugnt, hon älskar ju o va me kottsen (EVIGT TACKSAM BRUDEN)
Pasta har ja inte hört nå av på två veckor :S
Men han får ju ta't..

Hmmm, tala just me Jenny..
Prata om power meet o hur, när o annat som gällde resan o ja inser hur curlad ja måste blivit hela livet *skäms*

Jag bara flyter på o tar för givet att alla andra ska serva mig de ja vill ha.
O FÅR ja inte de ja vill ha, kan ja sura lite, kanske tillome tjafsa emot, men sen lägger ja ner..

Ja e typ som en valium (HAHA, inser paradoxen me ett annat inlägg där ja jämförde mig själv med en dampskadad arg 5åring) ;P
Men just i de här med att ta för sig.

Om ja står i kassan, betalar, o ska packa..
Har ja nån MED mig, som gör en gest att hjälpa te, blir ja som ett kolli.

"Liten å söt-syndromet"


Ja KAN ingenting, ja bara står här o e gullig!
Är påsarna packade, ser ja väl bara allmänt förslappad ut, tes vännen bär, då går ja brevid o e pratig o glad..

Jag har aldrig reagerat på de, förrns mammas kompis påpekade det *rodnar*
Jag har ALLTID vart sån, i alla situationer!

På svetsen klöste jag ifrån, för jag VILLE lära mig, o jag VILLE göra själv (Kan Själv!)
Så där gick de rätt bra, tes de kom te tråkiga uppgifter..
Då va de bara o se menlös ut, vara liten o söt (lätt o va de i en skitig overol o hätta på huvet haha) men de funka..
Karlarna skulle visa va starka de va o hur mkt de kunde.

Bara två de inte funka på (hahahaha en som va nykär o en som va livrädd för svenska tjejer)
O sen nu, fick ja de kastat i ansiktet igen (ja e MEDVETEN om detta, utnyttjar de nog gärna, men inte i alla sammanhang)

Hon talade om fakta, det som skedde runt omkring o hur lite jag faktist gjorde..
Å de e lika me ingenting.

Så förlåt Jenny, skäll igen om ja gör om'et ;P

Men nu SÅG ja de faktist inte!
De va inge medvetet val o bara luta mig tebax o låta andra ta smällen, ja bara...
Gör de ja e bäst på ^^

Hahaha, stå brevid o se söt ut *skrattar högt*

Jerry....
Undrar om ja VA sån hos Jerry!
Eller om han bara e en mansgris!?

Jo, de e han ju me, men en trevlig sådan....
Men då, när vi va ihop, då vare mkt så..

Ja skulle bara sitta där o se söt ut, o när han SA de, in mah fejs liksom, DÅ vart ja sur!
Vafan, ja kan oxå!
Ja kanske inte har några armmuskler *flexar* men ja kan väl hjälpa te ändå!?
Men nehej du stumpan, du kan väl komma ut här på baksidan o sitta å se söt ut, medans ja slipar/spolar/oljar golvet...?

Jamen... Ja kan hjälpa te?
Nääärå, de där gjorde han så bra så, sitt ner, se söt ut å håll mig sällskap..

Gad däm, penismänniska!!!
Hahaha, fast ja tror bara ja muttra lite, hämta kaffe o gjorde som han sa, så ja får väl skylla mig själv ;D

Nu insåg ja också att ja glömt skriva va som hände me dejten *fnissar*
Hade lite psykbryt me mig själv över va ja gjort o inte gjort, va ja kände o va ja tänkte o vad jag sa o mest av allt, vad jag INTE sa.

Gick o funderade en massa hela veckan, fick höra av *host host* två personer, samma sak, fast i olika snälla ordalag, o ja visste inte ut eller in..

Så kom han hit på torsdagen o vi hade I.N.G.E.N.T.I.N.G å säga varandra :O
Pratade lite me musan men när hon la sig, vart de SÅ mkt jobbigare..

Han e en fin kille, men ja kände att ja redan sabbat allt o kanske lite att ja tyckte de va hans fel

(oh, har ja talat om att ja e en jävel på o skylla ifrån mig? Ja har svart bälte i det)


Men så börja HAN prata..
Snällt, överbeskyddande o trevande, försökte han förklara nå som lät som ett "ja vill göra slut" men...
De va så rart ;D

Haha, när han ser att ja stor-ler kommer han nog av sig lite o ja säger
"FORTSÄTT nu! Ja har OCKSÅ tänkt på de här hela veckan!"


Då gick de lättare..
Vi prata o de kändes förjävla bra.
*pustar ut*

Måste erkänna att två timmar senare mådde ja bajs!
Just den känslan att va ENSAM suger ju långt in i tarmen.

Fick höra av en vän att "Suck it upp, du får va du förtjänar!"
En väldigt brutal o elak vän må ja säga, men en vän som jag tycker väldigt mkt om :)

HerreJÄVLAR va varmt de e nu :O
Kan de VA klimakteriet? *hintar efter komplimanger nu om min ungdom o annat smått o gott*

Näe, der lård, nu ska ja ta en isvaksdusch o kasta mig i säng, nästan direkt efter The Big Bang Theory som ja drog på för över en timma sen, men som ja inte han me pga bloggen o telefon ^^

Massa kärlek te er därute.
Ta hand om varandra!


X O X O



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^