måndag 6 juni 2011

Kaos, lycka o ledsen mus


Hallå där ute..
Mkt har hänt sen ja skrev sist..

Inget radikalt just i de ja GJORT, men..
Ja, i känslor o sånt.

Ja e fortfarande lika kär, men när bägge har problem me sitt förflutna, ex som spökar o "den andra föräldern" som ställer till det, då blir de lätt kaos.

Jag hoppas att vi håller, att vi bägge får det vi förtjänar, men är det inte menat, då är det inte menat..
Tänker iaf inte lägga mig flat å ge upp ;)

Sen att vi spenderat varenda sekund i varandras närhet e väl inte så bra de heller *funderar*
De e sånt som gör mig totalt handlingsförlamad i huvet..
Klarar fan inte av mkt på egen hand då inte, o den personen ska jag aldrig mer o bli, har jag bestämt!

Så imorrn, mina damer o herrar, börjar den spännande resan ^^
Musans första dag på det nya dagiset *WIHOOOOOOOO*
O efter några dar (de får ta den tid de tar) så ska ja in till A.F i Örebro.
För här i Kumla va de tydligen arbetsbrist (på arbetsförmedlingen? Hallå??) o de verka inte veta ALLS va de skulle göra, så de bad mig (ärligt, de e sant) o fortsätta va inskriven i öret, för de skulle gå snabbare då ;P *skrattar lite*

O DÅ *dadadadaaaaaa* då ska ja ha ett jobb!
På en gång!

För det har jag bestämt!

E så trött på den här existensminimum-grejen.
Vi överlever, o vi dör inte av fattigdom, men det SUGER o sitta varje månad o BE om pengar, vänta oroligt IFALL de skulle kunna bli ett avslag, o sen va JÄVLIGT nöjd för de pengarna som kommer in!

Missförstå mig rätt här..
Ja E jävligt tacksam för min "inkomst" o ja E jävligt glad över att ja inte behöver ge bort mina älskade barn, för o bo på gatan (eller hasa runt, från vän te vän o tigga cash) o ja skulle lätt praoa, prya, praktisera eller vafan de nu heter för o FÅ de där pengarna.

De ger mig möjligheter o få lära mig nå nytt, de ger mig nya vänner o kontakter o de ger mig ett LIV, utanför dessa väggar, som blir mer å mer bekväma att stanna innanför varje dag!
Men jag vill inte se de som en blivande framtid, för jag har just insett, att om du (eller dina barn) e sjuka mkt, då kan du få avslag från soc...
De blir alltså INGEN s.k lön för de dagar du faktist vart där!

Å de skulle ju suga :S

Men käranån, va vart dehär för skriverier om soc?
Vi har vart å badat vid Tisarstrand me J's söta vänner o de va sjukt najs!
Ja tillome doppa skallen *impad av mig själv*
Vi har sovit över, nästan varje dag i Kumlaby o myst, samtidigt som vi fått jaga Molly som fått fullkomligt SPEL i hettan..
Orka springa i solen? *dog*


(badkaret hanns också me i värmen)

Jaja, ja känner att ja inte hunnit me mina vänner ALLS under tiden vi vart där (tack Angie för att du kom förbi, o Tilda me, även om de bara va av nyfikenhet) ;D
Så denna veckan, ska ja hinna massor!

Ska göra en hatt (!!? har nån tips, lägg de gärna i kommentarboxen TACK!)
Funderar på att göra i papier mache, men ja vet inte om de blir skavigt :O
För ja ska på HATTFEST den 18/6 ^^

Och på tal om de, så får ja ringa Ida igen, o fråga om barnvakt....
De va pastas helg i helgen...

Tror ni han kom?

:'( --- så såg ja ut
:''''''''''( ---så såg Molly ut, nu ikväll, när hon fatta att helgen va slut o han inte vart här!

En gång för länge sedan (kanske nåt år sen?) så höll han på massa såhär (asså, de har han alltid gjort, men .. ja, mkt mer) å då la ja ut våra mejl till o från varandra, i min blogg!
Ja ville veta va ja skulle göra, ja va frustrerad o arg, ja hade ringt rätten för o se om de kunde skriva nå papper på att han MÅSTE komma (för de sa han att han behövde, annars kunde inte han "komma ifrån") men de sa att de inte kunde tvinga nån att komma om de inte ville, men de kunde bju på ett samtal... :/


Ville Fredrik komma på ett samtal?

Näh..

Men då fick ja mejl från hans syster :S
Att de va så dålig stil o hänga ut han sådär o HUR kunde ja anklaga han för o va en dålig pappa o.s.v
Jag försökte förklara så milt o fint ja kunde i min ilska, att Molly e en MÄNNISKA!
Ska hon ens känna igen honom när han väl dyker upp, då måste han ju visa sig!?
Sen skrev ja att bloggen e MIN o ja skriver va ja vill, men okej, ja ska lugna mig lite..
De e inte lätt näre händer om o om igen!

Iaf så trodde ja att han ändrat sig (varför tror man alltid sånt?) o ja log o ja va trevlig o ja FÖRSÖKTE hela tiden göra så allt vart bra.
Musan e så stor så hon VET att pappa ska komma, hon ser FRAM emot de.
Som nu i helgen...

*Mitt mejl

Hallå!
Behöver en tid för när du kommer på fredag..

Molly undrar varför du inte ringer :O
Hon saknar dig!
Å hon vill ha "en banan och fjukt" på tåget (hahaha)

Hör av dig :)

*Hans svar

vad snackar du om? Lördag kommer jag.
Jag är framme så sent på fredagen. Runt kl 10 som vanligt blir väll bra?


Där blir ja tokförbannad!
De e långledigt, o så vitt ja vet, så jobbar han inte ens!
Ja skäms över allt ja kalla han menatlt i mitt huvud, så de skriver ja inte ner, men jag mejlade detta tebax

Men vafan Fredrik!
Menar du att de kommer bli som hela jävla tiden förut?
Du ska hämta henne lördag, lämna söndag "varannan helg" som du så fint kallar't!?

Som slutar me var sjätte vecka, om ens det XD
Skärp dig, en helg e fredag te söndag o du e så jävla värdelös nu!

Ska du aldrig ta DITT ansvar?
Ja e skitförbannad nu o ja vill VETA om du kommer varannan helg FREDAG till SÖNDAG i fortsättningen!
Annars kan ja lika gärna tala om för musan att FREDRIK väljer att inte komma!
Har faktist inga problem me de om ja känner efter..

De e upp te dig!

Ser, såhär efteråt, att de e ett mentalt hot me däri..
Typ "om du inte kommer, tänker ja säga te Molly att du inte ville" eller nå, o de e fel, även om de kanske va nå mitt huvud VILLE få fram, ja vet inte.
Men ja vet att me hot kommer man inte särskilt långt.. (se bara på hur mkt ja böna, bad, hota o gnöla me Janne!? Funkare? Nope!)

Han svara en sketen rad

Varför tro du att jag skulle hämta henne fredag?

Eeeeh?
Varför inte?
De e ju typ... Helg?
Varannan helg?
Om du minns?

Så ja svara

Helg? Helg!
Fredag till söndag!
Sånt som varannanhelg föräldrar kör med?
Kolla runt livet lite utanför din Fredrikbubbla, så ska du se att folk umgås me sina barn mer än 20 dagar per år...
Varannan helg, fredag till söndag, så ska vi ha!
Eller måste ja ansöka om din tid i rätten för Mollys skull?

Sen vart de MejlKrig!
Fram o åter o ja orkar inte kopiera alla, men många vart de..
Ingen skrev nå fula ord, ingen skrev nå elakt (även om vi använde "fina ord" o fick dem att låta arga)

Men något ja inte kan släppa, de va just nån mening där han skrev "du går ju tebax flera år i tiden" (hmm, som att Molly e så gammal nu?) o "ja pratar om NU i helgen" o så drar han upp nåt som hände förra sommaren (min flytt te Gotland, t.ex)
HAHA ja menar, han drog ju te Norge!
Kom ju aldrig hem..
Skulle vi då sumpa allt, för o se om han KANSKE skulle hälsa på längre fram?
Nej, de skulle vi inte!
Men.. jaja, de va ju lite av en paradox ;)

Iaf så tröttna ja teslut på o svara, så ja gick ut o sola...
När ja kolla mejlen på kvällen (jo, klart ja va nyfiken på om han skrivit nå mer supersmart) så hade ja fått

Villken tid är senast möjligt för er imorgon? Jag gör om mina planer så jag kan komma tidigare, jag kan vara i Kumla strax efter 5. Går det?

Jag skrev Ja, de går bra..
Vi kan till o me möta dig vid stationen!

Berättade för Molly att Fredrik kommer imorrn..
Kan ni gissa vilken glad unge?
Kan ni fatta vilken lättad mamma?
En mamma som slipper komma upp me ursäkter all the time! *pheeew*


Dagen efter grejar vi på J's baksida :)
Vi åker hem te Heidi en snabbis (eeeh, "en liten stund") ;D där Molly berättar att hon ska träffa SIN Fredrik, att de två ska åka tåg o att han kommer sen :)



Vi drar te J igen o musan ska sova middag, men hon vill inte, för pappa ska komma..
Jag säger "Sen!"
Hon sover å sen blire mat.
Hon kastar i sig maten o ja får den där känslan i magen, ni vet..
Sån molande känsla av att de e fel (har förresten hänt ett par gånger i helgen) :S

SÅ ja går o kollar mejlen igen...

hej igen. jag har inte fått pengar som jag skulle idag och vet inte vad jag ska göra. Tyck och gör vad du vill men nu är jag helt pank till helgen, och har inte kunnat köpa biljett som jag skulle. Jag hoppas ffs att jag får in mina pengar senare, men i värsta fall kommer dom efter helgen. Jag vet inte hur jag ska lösa det här! Men håller dig uppdaterad...jag är ledsen för krånglet!


sen..


Jag vet inte vad jag ska skriva. Âr jättelessen för jag inte klarar att komma som jag sa igår. Men jag verkar inte få in pengar idag, nu är kl efter 12. Fattar inte vad som hänt men jag hade bara räknat med dom till 100% Birgitta är i Moskva med sin skola, och jag kanner några här som jag möjligtvis skulle kunna låna pengar av men dom får jag inte tag på! Det jag tänker som fan på är att det är så synd om Molly om du sa till henne igår att jag skulle komma idag, förjävligt i såfall.
Det enda jag vet säkert nu är att jag kan komma på måndag, eller när det går för er. Vare sig det är 1 el 2 dagar så vill jag se henne så snabbt det går. Det måste väll vara bättre än att vänta ännu längre, för Molly altså. Så även om du förbannar mig just nu så hoppas jag det går att lösa.


å så idag!!!!!!???

Så hur har helgen varit? bra hoppas jag. Har tänkt på Molly mycket, är hon välldigt ledsen? Jag har nu möjlighet att köpa biljett och komma. Vad säger du om det? Så snart som möjligt är fint med mig. Men jag måste veta om det går för dig.

Kan nån förstå att ja e upprörd?
Molly skrek som en gris av glädje när Jerry vart o handlat frukost.
"NU KOMMER MIN PAPPA!" på lördan...
Tes hon såg att de va han, då tala hon om att han SKULLE komma, SNART!

O vi förklara lika fint att de skulle han inte.
Sa redan på fredagen att han kommer nog inge mer, men att VI skulle göra roliga saker istället.




Detta e Klubbor! Ja fråga va hon ritat, de va så många likadana o hon sa KLUBBOR! Visst e hon duktig *LOVE* Sen att hon trasha pappret tre sek senare va ju bara väntat :S

Visst vart hon glad av badet, o lördagsgodiset o Heidibesöket o kalaset som va idag o allt fika hon fick, men när ja la henne nu ikväll o förklarade att DAGISET hon längtat så efter, skulle börja imorgon, insåg hon väl att ledigheten tatt slut o att pappan inte kom!
Hon va så ledsen o ja kunde ju bara krama!

FAN va arg ja e på han!
GAD DÄM, ja vill göra illa han!
Har redan HAFT de här en gång o de ska INTE hända igen, de hade ja ju bestämt....

Men ja antar att de e lika lätt o säga de som att säga "Oooh, va ja e kär, vi ska ALLTID va ihop", om inte killen känner desamma..
O DE suger!

Bah, nu har ja suttit här o skrivit i en galen evighet, så ja ska kasta mig i säng o mysa i min ensamhet (de e nu ja intalar mig att de e SKÖNT o sova själv, om ni undrar) för o sen va pigg å allert i morgon när mina busar ska fixas i ordning ;P

massa kärlek därute, ta hand om er

X O X O

(OBS: Nu e vi HEMMA, då e de rosa rocken som gäller) ;D



2 kommentarer:

  1. http://www.datainspektionen.se/press/nyhetsarkiv/2010/granser-for-vad-som-far-publiceras-pa-blogg/

    SvaraRadera
  2. Ja som sagt, läste oxå länken å det du skriver hör ju då absolut INTE ihop med den. Vad e det för idiot som skickat den till dig? Å bara det att han/hon inte törs skriva vem denna person är säger ju ganska mycket om denna. FEGIS som inte vågar stå för det hon/han tycker. Håller med dig Werra: Gillar man inte det du skriver (allt enligt reglerna) så bör man inte läsa!

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^