fredag 18 februari 2011

rea o flytt

Det är nå fel på mig!
Allvarligt!
Jag har inga pengar, jag är pank!
Ändå, ÄNDÅ, kan jag inte låta bli...
Vad får vi försaka för att jag ska ha råd me de här?

Jävla Panduro...
Eller, jävla mig, som inte kan låta bli.
Men de va ju så BILLIGT!
Vem kan köpa "rub ons" alfabet för 5 kr någon annanstans?
Eller underbart Tilda designtyg för halva priset?
Sen att det inte var det tyget jag ville ha, o i fel färg gör ju ingenting.
Eller?



För de va ju så billigt?
Ååååhh håhåhhå, herregud!
Men det kommer om ca en vecka, te nya adressen!
Jag VET att jag kommer vara jätteglad när jag får hämta ut paketet o jätteglad när jag packar upp, mindre glad när jag inser att det inte får plats nånstans, men jag fick ju ruset av att välja allt ja ville ha för 70% rabatt :S
Ja, de e nog nå fel på mig.

Men igår *skylla på* var ja så ledsen.
Ringde mamma o grina en evighet för ja e så nervös för flytten!
Tänk om Jocke o Conny blir arga på mig för jag har packat dåligt?
Eller för jag har för mycket saker?
Eller för att förrådet inte är klart, eller om det inte får plats, eller om nåt går sönder, eller om vi skulle missa färjan, eller om, eller om, eller om...
O magont på det!

Det har gått så långt så jag spenderar många långa sekunder velandes i hallen, för jag kan inte besluta om jag ska starta datorn FÖRST o SEN hämta kaffe, eller om jag ska ta kaffet först o sen starta datorn..

Förstår ni?

Där står jag, o velar, en fot fram, en fot bak o vet inte vilket håll jag ska åt, för jag vet inte vad som e "viktigast"
Tillslut blir jag arg på mig själv när jag inser att jag hunnit både starta datorn OCH hämta kaffe under den tiden om jag GJORT nå.
Jag starta datorn först :$

Känns som de e så hela tiden nu.
Magknip, oro o inte veta vad ja ska göra näst.
Därför e de skönt o shoppa.
O ja behöver inte ens gå ut!
Får ju hem på mailen eller brevlådan o de känns bättre då, även fast ja vet att de e helt galet!
Nu handlar ja ju inte för tusenlappar o inte så himla ofta, men nu förstår jag varför min lillkott rensat sin spargris i smyg o gått o handlat helt onödiga saker dag efter dag efter dag, tills jag kom på han.

Han kunde inte sätta ord på hur han tänkt eller va han kände, men de va väl i stort sett att allt var jobbigt nu, med MÅNGA inslag av tristess o då kunde han ju handla.
De va SKÖNT o "vara" nån i konsum eller på ICA.

Han fick säga några ord, visa folk att han kunde köpa o då spelade de ingen roll om de va nyårs tutor (vet inte va de heter, de man blåser i o så BRÖÖÖL o så hoppar en flärp ut) eller små "bords smällare" eller en studsboll eller godis!
Han e snäll, Leo, men jag tror han har det jävligt jobbigt nu.

Igår tvättade jag hela dagen.
Alla våra sängkläder, alla undangömda (o glömda) kläder under lillkotts säng o massa kraffs som låg.
Handdukar som skulle packas o lite till.
O mellan tvättningarna så packade jag allt i barnas rum.









Molly var djupt olycklig när hon kom hem!
Var e mina böcker mamma?
Vart e Mollys bok?
VAR e boken?
När jag förklarat (i en evighet) så kollar hon sig omkring med rynkade ögonbryn, tittar på mig o säger "Vart e dockorna mamma? Vart e Mollys docka? o hästarna mamma, Vart e Mollys häst?"
Herregud va ja fick prata då.

Vi har iaf lämnat allt lego o Agneta.
Agneta fick hon i julklapp o hon har samma namn som fröken på dagis *mys*
Såhär ser det ut när Molly gått upp på morgonen.




Det är hon själv som gör, o skulle man ha bråttom o plockat upp henne innan, så e de bara att stoppa ner henne igen, för denna procedur e tydligen viktig för hela dagen :)

Ikväll kommer Jocke o Conny iaf.
Det blir nog ganska sent så de e bara o sova på störten efter det.
Leo ska sova inne hos mig, Jocke tar hans säng o Conny får en tältsäng :)
Imorrn blir det bära för hela slanten.







Har tatt ner de mesta (det jag orkade) från övervåningen o ja måste ju säga att muskler e de inte gott om på denna muminkroppen.

Jocke, David o Conny lär bära tes de stupar imorrn, för jag insåg att en säck var ja tvungen att ta i (med bägge armarna) för kung o fosterland för o få ner för trappen :S
Vafan e de då?
Ja har ju packat o burit som fan, o ÄNDÅ e ja klen som ett as!
Jaja, tur killarna bär, o ja tror Emma, den söta, kommer hit o bygger lego me mina barn under tiden så vi får bära ifred utan att riskera att klämma nån :)

Å nu e de dax o fortsätta!
Kommer inte kunna skriva nå i helgen, men måndag kväll eller möjligen tisdag kan jag lägga in en bild eller två på kaoset vi skapat i den nya lägenheten ;O

X O X O

Weronicha!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med allt nu,du ska att allt flyter på som det ska till slut. Ser fram emot att få ta en fika hos dig. Kramar Helena h

    SvaraRadera
  2. haha du har muskler, bara väl gömda ;) Nej men ärligt, såfort flytten e klar kommer det kännas bättre, och såfort vårsolen börjar värma får vi ta tåget te er & leka i eran lekpark, för jag Vet att den finns där :D

    SvaraRadera
  3. Hej!! Har ju som vanligt varit borta ett tag nu. Vill ge dig styrkekramar. Har varit i exakt samma sitts som du. Stått där barfota på gatan utan varken bostad, pengar eller jobb. Mannen.. den melodin har jag inte kommit över än fast jag har en ny i mitt liv som jag älskar. Men vad den förra gjorde o handlade kommer jag ha svårt att komma över. Det är 1,5 år sen nu o jag undrar när mardrömmarna o tankarna ska sluta komma... <3

    SvaraRadera
  4. Jag orkade inget på ett halvår! Inget... fick dock ett helgjobb på ica som man fick masa sig till. Annars utvecklade jag någon form av panikånges attacker var morgon jag slog upp ögonen o visste inte hur jag skulle ta mig vidare. Fick ringa min bästa kompis varje morgon jag vaknade för att komma ur sängen. Tro mig MAN BEHÖVER INTE VISA SIG GLAD när man inte är det. Man är glad när man är det o ledsen när man är det. Så länge man vill! Kram

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^