torsdag 10 februari 2011

Magknip


Ja..
Jag lever me magknipet från helvetet tror jag (för o låna min systers charmiga uttryck)
Varje dag har jag ont o jag gissar att de e stress, för ja HAR slutat dricka fullt så mkt kaffe.
Oro inför flytten o framtiden o en massa annat runt omkring.

Vi hinner klart me all packning, pengarna är fixade, Jocke o Conny har fixat lastbilen, jag har SÅ många fina vänner som väntar på oss o en jättestor familj som längtar efter oss.
Men inte förrns jag har nyckeln i handen o vi är på väg in med alla möbler kommer jag bli lugn.

Känner de här molnet över oss som säger att vad som helst kan hända.
David kan få damp o vägra hjälpa till med biljetterna, skita i att köra oss.
Det kan va storm så färjan ställs in, bilolyckor, de kan hända vad fan som helst, o ja VET att man inte ska "jinxa" allt.
Att de e fel o ta ut sorg i förskott o allt va de heter, men jag fungerar inte normalt nu, inte här!

Spyr på tanken att D's snipiga, nosiga syrra sitter o läser min blogg (Ja, du vet vem du är)
O det stör mig att jag bryr mig!

...Haha
Larvigt va?

För jag vet att hon e full av skit, att allt hon får höra går vidare (jag vart varnad redan innan jag flyttade hit)
Men samtidigt...
Det är ju bara Gotland!?

vem fan bryr sig?

Hahaha, va skönt de va o komma fram te den slutsatsen *pustar ut*
Så, nu känns de bättre :D

Men det är Leos småkraffs kvar, o musans dockor.
Ritpapper o kritor e de sista vi packar eftersom de används varje dag.
Min säng ska skruvas isär också, men det fixar jag sista veckan, o de e SNAAAART ^^
För idag e de den tionde, om fem dagar får vi nyckeln, om åtta e de här o om tio så drar vi!
De känns så jävla skönt så ja kan svimma, men, som sagt, min mage!!!

Ja har noll tolerans mot barnen o det är mkt gap o härj nu.
Hoppas för kung o fosterland att de går över när vi flyttat.
Men när INGEN lyssnar på ett nej o när man känner en hjärnblödning just på grund av olydiga barn, då vill ja bara sova.
För o skrika e ju kört.
Inte en jävel (förutom grannarna kanske då) som skulle lyssna :S

Oh, har jag sagt också (nu när ja ändå gnäller som värst) att vår lägenhet e som en frysbox?
Har tänt X antal värmeljus på kvällarna bara för de ska ge intryck av att bli ljummet. *suck*
De blir inte ljummet, men jag smetar in mig me en filt, tjocktröja o sockar för o inte frysa.




Molly har barfote-förbud på dagarna me.
Golven e så kalla så de gör ont :S

Men de e ju bara golvvärme o inga element, så ja har ingen aning om hur fan ja ska få de skönt här.
Kan man längta efter en flytt mer?
Nej, ja tror fan inte de XD
Har förresten bestämt mig för vilken tapet ja ska ha i vardagsrummet sen när jag flyttat.
Vilken FÄRG, ska ja väl skriva.
De blir inte vitt (som många, inklusive mig själv) trott, utan en annan ;)
Men ni får se när jag vart hos Kumla bostäder o beställt :)

Nu krigar ungarna igen.
BLIR så trött!
Ha en fin kväll där ute :)

X O X O


3 kommentarer:

  1. Ville bara kika in för att önska dig en trevlig helg, det kommer att blir bättre för dig men det tar ju sin lilla tid att komma på plats.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du spärrar din blogg så bara nära och kära kan läsa den.

    Gå till Instrumentpanelen, inställningar, tillstånd och klicka i "endast personer jag väljer" och skicka inbjudan till deras mail.


    Kram

    SvaraRadera
  3. Va skoj ja vill me göra om här hemma, men orka ta ner allt, kladda o sen sätta upp allt igen? Nää.. Fy fan:P

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^