torsdag 16 september 2010

omgjort o nysytt o stolt :)

(denna e te Mormor, Molly säger "ELVIS, THE KING!")

Hallå, ni underbara :)
Jag ligger hemma sjuk me lillkott som också e lite risig.
Men nu börjare ordna upp sig :)
Tog en j*vla massa kort igår i vårt hem.
Fick frågan om ja inte kunde visa upp hur vi bodde o joo, visst kan vi väl de, men de får bli lite i taget, för de e fan inte mer än ett rum i taget som e städat på samma gång ;D *skoja*

Iaf tog ja massor i vardagsrummet (det var rent at the moment) o när jag lagt in bilderna så var de snea o skeva o alldeles för ljusa :S
(så de tog jag bort)

I fredag hade vi mys me lillkott som vanligt, fast denna fredag var det mörkt o kyligt så vi tände i spisen.
Tokmysigt o (galet!!!) varmt blev de.





Så nån dag förra veckan, va vi hos Tom o Christin (det är hjärtats föräldrar ifall nån undrar)
Fick med mig sandpapper o en kloss för o försöka rädda Mollys "M" som ja sabbat...
Slipa lite o måla lite, decoupaga (haha, snyggt ord) lite o lacka lite...
Rätt sött, o rätt fint te hennes rum *love*



o i tapetproverna från Inreda.com fanns en tapet som passar utmärkt till att rama in o hänga breve :)
Ni får väl se när det är klart.


Förutom kloss o sandpapper så fick jag med en gammal ram.
Den var lite skev o hade inget glas, men det var en söt ljusgrön (?) färg, så den kunde man spara, tänkte jag.
Målade hela bakstycket svart o tog ett fint citat som Leo sa till mig som framstycke *kärlek*




Förutom måla svarta bakstycken har jag (på vägen hem från konsum) plockat med mig några små, stenhårda, röda nypon-bär.
Körde en stor stoppnål igenom dem, för att sedan trä dem på ståltråd.
Det blev en helt onödig liten krans.
Inte till för ett enda någe, men ganska söt ändå :)



Skördat har jag gjort.. (oooooh, nu blev ni impade va^^ haha)


o vikt tyger te förbannelse!
Har burit ner symaskin o sybord te hallen (under trappen) för en egen (ooo ja!) syhörna.
Lade röda, rosa, rödvita tyger i en låda, blått, grönt, blåvita tyger i en o... aah, ni hajjar?
O va mkt det FANNS!
Visst e de kul när de e så, men Pheeew va jobbigt.
La små stuvar av de fia Tildatygerna på skåpet med glasdörr o spetsar ini :)





Idag kom mitt paket från Jotex!
Jag blev jätteglad.
Hade bara beställt tre saker, men en vara va slut o de andra va fint, fast inte det jag beställt, men det tredje var tyget jag valt *glad*
Mörkt plommonlila bomullstyg i 140 cm bredd.
6 meter beställde jag o jag är så NÖJD!


Satte mig idag när musan va på dagis o mätte, klippte, nålade o sydde.
Jag är förvånad, för det blev som jag ville :O
Två långa, tjusiga längder, två mysiga kuddfodral o en liten löpare till skänken.









Ser kanske lite rörigt ut, men det är superfint *stolt*
Satte också upp de två småhyllorna vid öppna spisen.
Lite tight emellan men det passar oss :D







Mer kommer imorrn, för nu hoar mina tre vildingar ifrån köket att chokladbollarna de bakat medans jag skriver e klara :)

Over and out

Weronicha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^