tisdag 7 september 2010

en massa gråt

Idag känner jag mig lite ledsen.

Var på Mollys andra inskolningsdag idag o det gick jättebra idag med.
Men mitt när vi står där, ute på gården o ser alla barn som rusar, gräver, snorar o skrattar så kommer de fram en liten, liten lintott.
Grisrosa kinder o halmgult hår...
Han såg ut som en yyyttepyttig, liten Fabian o jag lovar att det inte var långt till tårarna då.

Fy fan så jag längtade efter den lilla söta spädisen då!
Blank i ögonen spionerade jag på honom tills han försvann bakom en rutchkana.
Jag vill till Fabian o kramas.

Höra hans skratt när man killas o hans ljusa lilla röst som ropar te mig "(we)Ronkria, Ronkria, kan du se att jag kan sladda? Vill du se?"

Jag gick hem o la musan att sova lite middag, å gjorde mig som vanligt fullt sysselsatt.
Har inte tänkt på att jag ALLTID donar med nånting.
Odlar min egen hjärtattack, så att säga.

Fick spel när jag ringde Ullricha gång på gång på gång o det bara tutar upptaget,
inget svar hos mamma o inte kunde jag hitta mobilen.
Då kom Leo.
Jag är som vanligt sur o tvär, morrar o fräser o vet faktist inte varför, å när jag känner att tinningarna faktist pulserar, lägger jag mig i soffan...
Barna fick sätta sig PÅ mig o se på you tube.

Då kom David.
Han gjorde middagen o jag tyckte inte om (förlåt David!)
Sen ringde jag U igen o då fick jag svar.
Prata lite o jag sa att ja sakna dom.

Då kom syndafloden!

Jag saknar väl inte Brickehills, men jag saknar min familj.
Jag vill HA deras tjat o gnäll o (i mitt tycke, många gånger dåliga) åsikter.

Även fast jag vill ha det här (allt jag har nu) med.
Men jag kommer ju hem till jul. *LOVE*
Alla mina julklappar e klara, utom te kottsen, men de hinner ja ju me ^^


Plockade lite rosenknoppar här ute igår.
La i ljusfatet och idag har två slagit ut :)
Det är fint.



Plus att spillbiten jag fick av Christin och Tom har nu blitt en liten prydnad i vitrinskåpet :D






Ska leta på min karl nu o pussas lite.
Ha en fin kväll o ta hand om er

X O X O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^