måndag 6 september 2010

Inskolning

På dagis var det idag :)
Det gick kalasbra o Molly var nöjd som fan.
Hon var inget blyg o lekte med både killar o tjejer, prata med alla fröknar o trivdes nog riktigt bra.
Hem ville hon inte gå heller ;)
Haha, skönt e väl det, för snart blire the real deal.
Sen gick vi hem o stekte pannkakor :P




I lördags åkte jag och David alldeles ensamma te Visby.
Molly var hos Christin, Emma o Tom och Leo va i Akebäck med "kusinerna"
Vi promenerade runt i stan o shoppade till lägenheten o sånt smått o gott vi ville ha (host host, som jag ville ha)

David köpte klockan jag spanat in och jag blev jätteglad *love*
Den är stor.
Stor o jättevacker :D



Den vita skylten med skoltavle-hjärtan är underbar.
Den är också ganska stor (bred dårå) med veckans alla dagar.
Här kunde jag inte hålla mig, utan tog kort så fort vi kom hem.
Satte upp den i hallen på kvällen och inte förrns igår (oj, ett helt dygn senare haha) skrev jag i alla göromål för veckan.
Och eftersom jag inte har nå spännande liv, så e de Leos läx, bad, gympa, skogs uppgifter som står där :)




Den UNDERBARA lådan för smycken är i trä, glas och spets.
Helt perfekt och jag vart kär så fort jag såg den *love*
Fotografierna vart inte tiptop, men ni kanske ser iaf?
Lite mintgrön i färgen, utom spetsen som är vit :)







Sen var vi inne på en stor blomsteraffär.
På Gotland finns inte blomsterlandet lr plantagen, utan här heter det Linds (tror jag?)
Där gled vi runt en stund o tittade på alla fina saker.
Det finns otroligt mkt från Miljögården här.
Köpte ett litet hjärta i metall med rosor på.
Helt onödigt, men det gör mig glad :D
Plus ett stort zinkfat som vi har ljus, stenar, vatten och blommor i.
Det är fint, speciellt eftersom David, den lilla gosegrisen, e runt o tänder ljus varenda kväll ;P



Sen vart de lite såntdär nödvändigt (som handtvål, t.ex) o så, denna köpte vi på RUSTA o den luktar kalasfint *sniffar*

Oj, ska skura spegeln, ser jag nu... :O

Och igår när David kolla kottsen i köket (har ingen aning om va de pyssla me) så gick jag upp o sydde en klänning te ängeln som legat oklar en evighet :)
och nu står hon i köket upp på tallrikshyllan o ser fin ut :)






och idag, när musan sov middag, hade jag tänkt göra klart mina små tags i trä som jag målat, borrat o trätt snöre i, men så fastna jag här, läste komments o andra bloggar (som jag btw ÄLSKAR) och nu är hon vaken :S



Testar pumps som jag hade ställt undan, men som hon nu har hittat XD

Oooh, suck, dessa barn!

Måste väl avsluta då, men ha en underbar dag allez *love*

X O X O




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^