torsdag 27 oktober 2011

Pyssel, pyssel o ännu mera pyssel ;)

Oooooh maj gad, så mkt ja har o skriva!
Eller ja, ja la in bilder från moben nyss, så de va väll mest foton ja hade o visa ;)

Har pysslat en del nu när musan vart sjuk (magen igen, stackarn)
o även de dagar ja jobbat o velat sova när ja kommit hem xD haha
Men okej, vi börjar lite smått, så får vi se hur mkt ja orkar lägga in ;)

Nu börjar vi ;)



Här har ja pysslat på locket te en chokladask i hårdare material.
Helt underbart o dona me saker man VET håller, till skillnad me o göra de tokfina askarna från Tilda design (de me fönster ja VET att ja visat för ett tag sen) De e så vackra, men ja e alltid orolig att de ska gå sönder (eftersom man ändå lagt ner så mkt tid på dem) ;)



Hade svår o veta åt vilket håll ja ville ha etiketten xD



Men teslut biddere i mitten :D

När ja gjort klart den, ville jag skapa mer i papper (jo, de vart rätt sent)
O då hitta ja den här :D





Tjusig va?
Nåt man gärna har framme o visar gäster va ;) haha
Letade på ett fint papper (detta ur nya Tilda-jul kollektionen)



Ångrade mig medans ja klippte o tog baksidan ist ;) o klädde helt enkelt in asken.
TÄNK PÅ: Mät ordentligt!



Efter ja klätt hela asken, sotade jag alla kanter med stämpeldyna (denna gången BRUN)
TÄNK PÅ: skarvar syns när du öppnar locket, om du inte sotar dem me ^^




Spillbitar e inte att förakta!
Här hittade ja lite smått o gott från förra julen, kapa te rätt längder, sotade kanter o klistrade på som små revärer efter kortsidorna :)



Har väldigt mkt tjusiga papper hemma, men de går oxå o klippa ut fina blommor från reklamblad (bauhaus, blomsterlandet, yves rocher o.dyl)

Här så fixade jag en tag te framsidan.



Tadaa...

..... haha, å nurå?
Va ska ja göra NURÅ??

Ja, ja skiter i o titta på klockan o pysslar lite te ;)
Tog samma papper på en konserburk, men tog en ny "bård" ist för de "smutsblå" ja hade innan (denna vart alltså lite klarare)



Här kan man oxå tänka på att man kan ta fina tygband, remsor av tidningspapper eller annat smått o gott man har hemma o använda :)

Billigt o precis lika fint!

Tog vanligt enkelt ritpapper o ritade mig en cirkel :)
Klippte ut o sotade med rosa stämpeldyna



Hittade i mina gömmor en söt liten gran (de e från nya Tilda serien den me) o fäste me distanstejp (OKEJ DÅ, ja ljuger! Min distanstejp tog slut i förra pysslet, detta e nån slags skumgummilist ja fått, som ja TROR man har te bilfönster.... Men vadå? De funkar tokbra de me haha) ovan på min cirkel, EFTER ja klistrat fast den på burken!





Så där...



Va tycks?






Ja gillar att de hör ihop!
Kul att nån göre i den här lägenheten *morrar smått över mitt s.k privatliv*

Aja, här hade ja hittat lite andra söta bilder (än de från Tilda's) o mina ögon fastnade direkt på en som bara VRÅLA efter Milla (Millapill)



De va länge sen vi sågs, o de va länge sen vi hördes, men ja tänker att hon vet att hon betyder mkt för mig ändå.
Eller?

Ja e ju faktist värdelös på o "vara vän" i långa perioder, utan små bryt emellan, för o ladda upp mig (jo, ja är periodare på vänner!)
Så ja fixa te en sån liten pralinask till henne.



(Hon skrev häromdan, hon va glad *LOVE*)
Men iaf så gjorde ja den asken, o så såg ja mina ALLRA finaste... Tags?
E de de?



Iaf e de jäffla fina tycker ja, ja har i rött me *ÄLSKA*

Tog o skapa mig ett romantiskt julkort





O sen gjorde ja ett i turkos me ;)



SEN va ja trött! *SNark*

(Hjälp!? Ser att bilderna har vridit sig å vänt sig!? Varför vart de så?) :O

Aja, nån da senare va ja så trött på o klippa o klistra o allt pill me minisax, så ja tog o planterade om lite :D




Ser ni blomnålarna?
De e några av dem jag köpte på Idemakeriet (Y)



Även dessa skumrosor köpte jag med.
Jag älskar dem!
(Gerda, om du köper in fler färger, lovar ja o köpa dem me) *blinkar*

O va o böt batteri i min klocka jag fick av Mathilda när ja fyllde 30 ^^



Haha, ser ni färgfläckarna på näven/armen?
De va för möbeln ja gjorde om samma kväll, men ja ORKAR fan inte lägga in alla de bilderna här ikväll oxå xD

Jaa, sen hade ja ju beställt en kartong modell gigant ifrån panduro för ett tag sedan :/
LOVE MAJ STUFF, men vafan e dehär?



Toverier?
De SUGER verkligen o sitta me den där förbannade sylvassa ha-ihjäl-dina-fingrar-på-ett-fruktansvärt-smärtsamt-sätt-nålen!

Men inte kan ja ge upp heller *MORR*



Så, ja några bjällerhjärtan hare blitt haha
O totalpunktering på mina fingrar :P

shit tha säjm, som vi säger här i svenneland o har glömt hur man stava på skolengelskan ;)
Nu blire sängen för gamla tanter som mig, för imorrn kommer febrig Angeshka o väcker mig me kaffe på sängen får ja hoppas (eller me en hoppspark på ringklockan, tes ja släpper in'na)

Hon ska se till så ja minns mötet me kvinnan från a.f på Bellis.
Men imorrn äre fanimej sista dan ja e hemma me musbus.

Eller nej!!?
De e fredag imorrn va?

Jaha, men måndag ska hon te dagis!
Så äre, å så blire ^^

Sov gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^