måndag 3 oktober 2011

inte ett någe!

Men kära nån!
Svettigt värre hemma hos mig, känns som ingenting blir gjort o att ja bara e trött.
Har iaf börjat sytt på två skridskor (te prydnad ^^) men e inte färdig på långa vägar.
Måste erkänna att de kändes konstigt igår när ja skulle fixa matlåda tes idag...
E så ovan vid o ha nå o göra, så ja tyckte nästan de STAL min tid, att ja MÅSTE gå o jobba!?



Hahaha, skum tanke, o ja gillar verkligen att vara där, men ja e ju van vid att loda runt hemma, o kunna göra va ja vill, så nu när ja vet att flera timmar kan ja INTE sy o INTE pyssla, då blir ja nästan manisk när ja väl e hemma...

Skulle gått te Heidi igår en sväng, men vi väntade på nån som aldrig dök upp (dåligt? jajamen) så vi sköt upp de te idag.
Men självklart hade lillkott glömt (hmmm?) nyckeln, så han va inte här när vi kom hem :/

Bara att sätta sig o vänta.

När han väl dök upp, vare dax för middag o mitt i maten kom hon som inte kom igår..
Hon ville komma en annan dag o titta på mer (bytesaffärer me barnkläder) o vi sa okej.
Har ju så mkt som inte får plats ens i förrådet så de tyckte ja va bra.


(min toyota, min pärla)

Diska upp o vek alla miljoner barnplagg som ligger överallt (hos oss ser de ut som en loppis nu) o skyffla ihop legot som envisades me att lägga sig under mina fötter (aj!)
Inser efter de att JAG e precis lika dålig som inte gick te Heidi som ja lovat, som hon som inte kom hit som hon lovat.
Skicka sms me lite kärleksförklaringar o vänta på svar (som kom via fejsan haha) o fortsatte sy.

Musan hade sån härlig morgon.
Kom in o kramades o sa att hon älskade mig (de e lovely) sen drog hon på bolibompa.
Kom in igen o gav mig slabbiga pussar o förklara ännu lite mer hur mkt hon älskade mig o då börja ja ana misstankar.
Jorå, så sant så.
Allt vällingspulver låg över den rena disken!

Där har hon lagt salivindränkta händer som gjort pulvret till betong på alla rena bestick o alla rena tallrikar o kastruller *SUCK*

När ja skura o försökte bända loss kletet som stelnat sjukt snabbt leker hon i teverummet.
När ja kommer in där dog ja en skvätt.

Hon har fått tag i den trasiga kudden ja lagt vid symaskinen o petat ur ALL stoppning.....
I hela vardagsrummet.




Så när ja kom te jobbet såg ja ut som ett roadkill!
Vita lurviga tussar, fläckvis över kläderna o snabbt småkastat smink i nyllet.
De va ett tappert försök ;P

Men inga *tar i trä* cykelolyckor mer *phew*
Blåmärkena e kvar o gör fasligt ont när man råkar ta emot på just de ställena, men ja ser att de bleknar ;)
Å på tal om jobbet, så va roligt de e!!

Lär mig så mkt bara av att titta när de (idag vare Jossan) jobbar.
Hon förklarar så bra, o visar när ja inte e me på notorna *lättad*

O vill ni veta en mer skoj sak?
Ja, de e skoj för mig, de e rent av LYX DELUX!

Jag vann inte Gerdas lotteri (på Idémakeriets sida) men eftersom ja försökte hjälpa henne med hennes banner, o sedan skickade vidare te Teski (som klarade biffen galant) så fick ja ett presentkort till hennes butik!!!!

På 350.-

JÄÄÄÄJJ!
Vafan, ja brukar beställa för typ 23 kr där (haha jooo) o hon skickar i så fina paket FAST ja e luspank o nu fick ja välja va ja ville!
Ja vart helt rabiat o satt förmodligen o grymta/morra under tiden ja beställde xD

Haha, men de kändes så BRA!
Har beställt jättetjusiga saker iaf o ja ska fota o lägga upp när de e här *lycklig*

Aja, detta va ju inte en shoppoholics bekännelser, utan min rara blogg, så ja lägger ner snacket om de ^^

. . . .


Nu kom ja inte på ett någe o skriva om, så ja kanske bara hade shopping i huvet?
Neeeje...

Eller?

Nej, ja tänker på idol o hur nere ja e att de bara e på fredagar från o me nu.
På hur kul de skulle vara att få göra blomgrupper just i denna sekund o att ja BORDE köpa mer stoppning :O

Gad däm, de skulle ja ju fixat!
Undras om mamma kan köpa me när hon e ute o far..?
(mamma, om du läser detta, så behöver ja stoppning) ;D

Sen MÅSTE ja baske mig te Lidl...
Ska storhandla, så ja måste åka bil (Heidi hjärtat, you know I love you) ^^
Hade slut på kaffe igår!?
Der lård, sånt får inte ske, men ja tyckte bara de e några dar sen ja köpte flera paket, men de måste väl gått ett par veckor iaf då?

Ajaja, trivialiteter å ja VET inte varför ja fortsätter skriva när ja inte har nå o skriva om.

Kanske lite ensam på gamla dar xD ahhahaha




Näe, nu ger ja mig!
Men I'll be back, som Arnold sa!
Puss å hej :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^