söndag 2 oktober 2011

att rasa ofentligt o bygga en soffa

God kväll :)

Stressad sist, javisst xD haha, lite nu me, känner ja, men ja ska sova sen (hoppas ja) så då kanske de går över!
Högvarv all the time här, o ja FÖRSÖKER lugna ner mig, men de e alltid nå annat som behövs pysslas me, så de blir aldrig ro te o slappna av o verkligen njuta!

Började ju arbetsträna i onsdags, o nu e de bestämt att jag får va kvar *glad*
O så i fredags när ja vaknade, hade ja sånt pirr i magen.
Ni vet när man vaknar o vet att nå spännande ska hända!

Skrev nå trevligt på fejsan undertiden ja sörpla kaffe på balkongen om just det.
Att IDAG, ni, då händere grejer..
Tog till o me ett foto innan ja drog te jobbet (haha)



Så här glad va ja! *nickar*

Vet ni va som hände sen?
Ja kom te jobbet, va lika glad där o börja dona.
Fick fråga om ja ville ha kaffe (o ja menar, vem säger nej te de?) o så kom vi på att de inte fanns nån mjölk...

Men ooh, de fixar jag!
Den glada praktikanten xD


Haha, kastar mig på cykeln o trampar te Ica, men RAMLAR OMKULL!!!
CYKELN!?

Gad dämmit, de har väl inte hänt sen man va fem (Jo Heidi, ja minns den där gången i sexan me, men ja låtsas att de aldrig hänt) o va ONT de gör!!!

Vet faktist inte hur de hände, för ena sekunden sakta ja in farten o titta så ja inte skulle köra över nån krake, sen låg ja på marken me en armbåge som gjorde ont *ledsen i ögat*

När alla tanter o farbröder ojat sig klart över mig, ja hade grinat färdigt (de hade ja inte, men ja HÖLL mig) o ja fått si o så många förmaningar om att ha hjälm, så halta ja vidare o DÅ kom smärtan i mitt lår...
Eeeeh, i lårfladdret!?

De mjukaste, högst upp, ni vet!
DÄR!!!
Där hade ja en bula o ett märke, som idag e stort som en sko, lilablåsvart o som stramar så fort man vrider sig (jo, ja fnissar lite när ja skriver o tänker att de e skönt att kunna gnälla hur mkt ja vill)

Tog kort på mina åkommor, men insåg att ett lårfladder i närbild (me ett läskigt blåmärke på) inte va så smakligt att se, så ja radera dem *ulk*

Men skitsamma, de va inte de ja skulle åma om i hela inlägget!
Saken e att ja e så SJUKT trött när ja kommer hem, o de beror ju på att man inte e van vid...
Ja, att leva, i vanliga fall, så ja insuper det, ler, o försöker hålla mig vaken!

Men för att hålla mig vaken, måste ja GÖRA nå.
Pyssla en fin burk häromdan.
Vet att ja skrivit HUR man gör en annan gång, så nu kör ja bara bilder ;)






Å ja älskar mina nya stämplar!
Kunde ja använda dem ÖVERallt, så hade ja ^^

Andra dagen när ja kom hem, va ja så färdig så ja drog på en kanna kaffe o drack allt själv!?
Ja vet ju att ja inte blir piggare, men ja tänkte om ja TRORT himla mkt själv, så kanskere går :D

De gick inte.

Så ja tog tag i ett nytt projekt :P

Fick hem ett bord tidigare i veckan.
Tyckte skivan va så fin, o ja fick den gratis via en sida på fejsan (underbart för fattiga mammor som jag, "den enes skrot e den andras skatt" o så vidare)
De körde till o me hem de te mig (tack igen om ni läser)

Men eftersom ja har ögonmått som en frukostflinga (HAHA tänker på en gång för länge sen, en mening... "Bröst o bringa som en frukostflinga" hahahaha o nu fattar ju ingen va som e så kul, eftersom ni inte va me, o de va ju ingen eftersom ja va typ 17 då o har bytt umgänge om o om o en gång till, så ja kliver tebax te mitt ögonmått igen) så va ju inte bordet så stort som mitt pysselbord (vilket jag trodde, size köksbord, normalstort) utan som mitt vardagsrumsbord :S

MEN, skivan va iaf så vacker som ja tyckte från bilderna, så de stod här, mitt i gluggen mellan hall o teverum o tog plats, medans ja fundera på va man kunde HA de te...
(på samma sida som ja hitta bordet på) vare en tjej som sökte en bordsskiva, o ja VILLE ju använda den nya fina, så ja fick en idé ^^

Som socfall får man inte tjäna nånting, man får inte ha några vinster, o skulle min son sälja jultidningar, får han inte tjäna en krona på de, för då får vi den summan mindre den månaden (jäss, de e sant) men man får BYTA *ohlala*
Så ja gav bort min bordskiva från pysselbordet mot en annan sak o så skulle ja "bara" svänga ihop de andra delarna för vårt hem....

Men då visade det sig att denna vackra skivan va hemmagjord!
Hela bordet va hemmagjort, o de va limmat!
Suck!

Men skam den som ger sig, ja tog fram sticksågen o såga bort underredet (japp, hej träningsvärk) ;) Skivan va ofantligt tung o ja kände mig som superman, iaf en liten sekund.
Insåg att de inte GICK o skruva fast mina kvarvarande ben på skivan utan fästen o ville grina en skvätt, men de gjorde ja inte (Leo hade vänner här haha)

Tog istället hans gamla bord (de lilla veka sminkbordet som inte orkar min symaskin) o smacka på den vackra, stora, tunga, ovanpå *STOLT SOM FAN*



De ser förjävligt ut, men de funkar! ^^

Så får de se ut, tes ja hittar de ultimata, snygga, smidiga, smarta o billiga som jag så länge sökt, men aldrig hittat (för ja inte vet hur de ser ut än)

Sen satte ja o musan oss ner o pärla lite *love*





Jag tröttna ganska fort, men hon fick ett armband som matchar ^^

"Va hände då me underredet te bordet me den vackra skivan du såga bort"
, undrar förmodligen alla här nu (jo, de där va ironi) hahaha

Men de har faktist gjorts nå me den me :D
Kan inte kasta saker i onödan (orka inte släpa delar te soprummet, plus att man inte FÅR de) :O

Ja snickra ihop en barnsoffa *stolt*
Mer träningsvärk, men ja blir glad när ja lyckas :D

Målade soffan i förrgår, efter ja sågat o slipat o idag sydde ja ihop dynans överdrag o sågade till en liten bak-kant :D

På fotot (de första) e inte kanten ditsatt, då står den bara i hallen för att BLI fotad ;) o på de andra har ja precis skruvat fast det.








Ska hitta en plats i vardagsrummet där den ska få stå (fattar bara inte HUR, eller VART) o DÅ kommer de finfoton ^^

Nu e ja trött små hjärtan, så nu ska ja kasta mig i bingen o lyssna på Daniel Adams Ray o drömma om Pelle från idol hahahahahaha
Tänker, hellre han, än John Blund ^^




Najtinajt peeps

1 kommentar:

  1. Gomorron vännen,
    Tråkigt att du inte vann men så är det, lyckan att vinna saker ligger inte för alla på gatan.
    Jag brukar också alltid ha otur med sådant, lotter köper jag inte längre, blir bara fattig på sånt.
    Men du, du har ju varit så himla gulligt men att trolla fram underbara Therese så jag tänkte ge dig en tröstpris, du får ett presentkort från mig på 350,=, gå och titta in min nya butik så hittar du säkert något.
    Puss och kram för dig.
    Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^