onsdag 7 september 2011

OP, änglar o stjärthjärta

God morgon där ute.
Ja har vart vaken ett par timmar o de e olikt mig.

Jag är ingen morgonmänniska, ja gillar att sova länge, men nu har ja sovit så mkt att ja har ont i ryggen (?)
Helt galet faktist!

Åkte te sjukhuset i måndags kl 06.05 o ja va SÅ trött! (ögera i körs) xD
O ja va så nervös.
Men ja va duktig o gnöla inte ett någe.

Sen minns ja inge mer.
Vakna me nå skit i näsan, ont i min arm, förvirrad o en dam me page över min skalle så ja börja gapa på henne.
Ljudet som kom ut lät som en sån jobbig sak man blåser i på marknader (såna som ungar har o man undrar va de e för fel på föräldrarna som låter barnen ens köpa såna!)
Ja blev livrädd o skulle tjoa mer o då kom de bara fram ett väs.

Hon blev sur på mig (pagetanten) o sa att ja skulle va tyst o DÅ kom ja på att ja opererat mina stämband o inte fick prata!

Blev tokledsen o trodde jag förstört allting.
Vågade inte säga mer men mådde sjukt illa, slangarna togs bort o ja somna om.
Vakna i rummet där jag var från början o hade nå svagt minne av en hiss.
Börja grina igen o ville ha min mamma o pappa.
Somna om..

Sen kom de massa folk o fråga saker o ja viska svar, ja mena, de JOBBADE ju där, de borde vetat att ja inte fick låta, men de fråga saker ändå.

Efter otaliga viskningar sa de att "Du FÅR inte prata Weronicha, de VET du, inte viska heller!"
Jamen varför prata de me mig då?
Viska lite me Richard me, o tjejen som kom in o hennes mamma.
Var rädd o ville hem, men timmarna gick o ja slumra till, kände mig bakfull o packad om vartannat o så huxflux vare kväll!

De vart prat om o gå hem o jag saknade mina barn så de värkte i hjärtat, samtidigt va ja livrädd att vi skulle komma hem, ja skulle somna o halsen skulle svullna upp så ja skulle dö!

Vem skulle ha mina barn då?

Okej, kanske lätt melodramatisk, men ja fatta inte mkt det dygnet o ja va så himla ledsen o förvirrad!
Hade sårat Richard lite under helgen me, så han va inte lyckligast i världen han heller o jag...
Ja, ja va bara så trött!

De sa att jag skulle sova kvar o R fick ta in på hotell.
Dagen efter kunde ja viska litegrann, men de fick ja inte, o sen kom min stiliga läkare in :)

Han ville prata me mig.
Han förklarade att han fått feber dagen innan o därför gått hem.
Han morra lite på mig ang. att ja viskat o ja berättade (med hjälp av min mob) att ja va rädd att ja förstört allt.
Han sa att de inte va nån fara.
Max tio meningar per dag (viskade) var hans förslag (eftersom att ja inte kan vara tyst) *skäms*

Men idag kommer de inte ett ljud ur min trut :O
Slog i armbågen i dörrposten förut o svor te av ren reflex o de lät inte ett någe :O

Tror inte de e nån fara, för mina tio viskningar för idag, slösa ja nog bort igår.
Heidi fyllde trettio igår.
Jag var så ensam så jag fick komma *love*

Gick under i min ensamhet här hemma.
Saknar kottsen :S
Men hon tog fram ett block o penna te mig o berättade för alla Vähäkangas/Johannessons/Larssons m.fl att ja inte fick öppna käften.

Fan, hon e värre än en mamma ibland, för ja fick fan inte ens skratta ;D

Vart trött o snurrig efter en stund o gick hem o la mig men kunde inte somna så jag sydde klart de två prinsessänglarna :)




De vart riktigt fina o jag är glad att jag fick testa på dem med!
Ser ni va de hänger på?
Japp!
En stege som ja gjort själv *stolt*




R köpte me jutegarn från panduro o ja snöra så ja fick vattenblåsor på fingrarna.
(de gick över efter ja va på USÖ haha)
Hade tänkt göra den te badrummet, o hänga handdukar på, men ända stället att haren på där inne, e där toapappret finns o .. aa, de går ju inte o ha en badhandduk hänga för rullen (varken hygieniskt sett eller praktiskt) Så ja tror ja ska hänga dockor på den i rummet.
Såna ja sytt klart o sånt te jul *längtar*

Har faktist myst lite på kvällarna ett bra tag nu, me tända ljus o min längtan efter mörkare kvällar o mysiga mornar *love*




När jag vaknat te på sjukhuset, hade R vart ute o strosat i Örebro :)
Han hade hittat te Entré o köpt me sig en present te mig (ja vet inte, han sa att de va för ja vart så duktig, men nu när ja tänker tebax, känns de som ja grina mest hele tin)

Ett vitt hjärta i porslin, bulligt, runt o riktigt.. Fett?
Hahaha, de ser ut som en go o rund stjärt, helt makalös, men de finaste av allt va vingarna!
De e perfekta i formen!



Ser ni?
Ja har ju tatt bilderna me min mob, så de e väl inte bästa kvalitén, men...
Åh, hoppas ni ser va fint de e iaf!

Nu har ja skrivit i nästan en timma...
Klockan går SAKTA!
Jag vill testa o säga nå, men ja törs inte.
De väser ju bara (i bästa fall) o ja blir skitskraj om de inte låter ett någe :S

Så, va ska en ensam liten dam göra då?
Har redan målat naglarna, färgat håret, druckit kaffe o de e för tidigt o göra lunch...
*SUCK*

Ja har en ängel te att sy, kanske skulle dona me henne då?
Om naglarna har torkat ordentligt så gör ja de ^^
O kolla facebook kan ja ju kanske me göra xD

Aa, så fåre bli!
Jäss, I'll do it!

X O X O



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^