söndag 25 september 2011

Loppis o tårar

Tjo!
Här händere grejor, men *TADAAA* ja hinner me bloggandet oxå ;)
*försöker låta relaxad, TROTS att ja nyss satt å svor över att bilderna försvann all the time*

Ville visa lite saker ja köpt ;P
De va loppis å ALLT va så billigt (haha)
Men billigt glädjer inte den fattige tänkte jag, o försökte låsta vis, tes R gav mig plånkan o sa "Här..."

:O

Hahahaha, han e bra snäll han ;)
Ja va snäll ja me, ja spara 50 spänn åt han ^^

Fyndade mig ett fat som vi nog aldrig kommer använda, men som ja kommer se dagligen me vetskapen att de gör mig glad *love*
De va galet vackert tyckte jag!



Sen hitta ja ett annat, större fat.
Ja stanna o såg på de för de va så härliga färger, så fult så de blev fint o så påminde de mig mkt om en glad dag på Gotland.
Fanns en butik i Visby som sålde handgjord keramik.
De faten såg ut som detta, kostade multum o ja försökte ignorera..
Sen såg ja detta på loppisen för några kronor.



Ja loppa ;)
Haha, de e inte handgjort, de e inte från Gotland, men de e perfekt att ha godis i på vardagsrumsbordet (när ja, Leo o Molly lärt oss o inte äta upp allt som står synligt o ser gott ut) xD

Heidi stod oxå o sålde saker.
Ja ville ha typ allt!!!
Men hon sålde de te andra människor som förmodligen har ett hem som de e YTA i, som man kan RÖRA sif i o som e helt luftiga å vackra....

Eller inte *tro*

Men ja köpte dessa, innan nån annan stal dem framför snoken på mig *lipar*



R va ju här o hälsa på nåra dar.
Han fyller på måndag så vi fira en skvätt på fredagen.
Jag bakade en morotskaka som smakade alldeles fantastiskt *smått förvånad* o pysslade ihop en present han vart glad över :D








Å på tal om älgar å ingenting, så ringde lillkotts farmor :O
Hon har ju inte hört av sig sen våren 53 ungefär.

Hon ringde lillens mobil så ja prata aldrig me'na själv, men hon tog me han te sina kusiner å sen kom han hem å fråga om han fick sova över :)
Självklart!

Va skulle ja å Molly göra då?
Jo, vi bar ut bordet som blitt över i kottens rum o satte oss o hade pysseltajm *LOVE*





Musan stöka inte te lika mkt som ja :O




Men då har ja så mkt mer grejer oxå ;)
Fick ju dampdelux när de va rea på panduro o shoppa halvt ihjäl mig, b.la dessa stämplar




Man kan komma på mkt när man ser hur fina motiv de blir *Älska*


De e söta tycker ja :)

R hörde mig gå på om "trådrullarna" i trä de har oxå.
Fast de e nya o va inte me på rean (så därför kommer ja icke köpa några) *S.U.C.K*

Å va gör han?
Va får ja när vi ses??




Sex stycken :O
De va ju inte JA som fyllde år....

Men de gjorde inget tyckte han, han gillar att skämma bort mig *glad*
Å när han såg hur glad ja vart (haha satte mig o linda band direkt) så pyssla han i köket o kom sen ut me dessa ^^




Ja, ja vet inte ja....

Men kanske de e min tur o bli bortskämd nu *generad*
De e ju inte alltid man får så mkt fint bara sådär (inte i min värld iaf, där får man slita om man ska ha nå) å ja passar på o tacka o ta emot, man vet aldrig näre tar slut xD haha

Ja längtar sjukt mkt efter julen!
Ja vill pynta NU!



Vet att ja gnölar om samma sak varje år, o ja e lika sugen såhär tidigt varje år, men...
Ja e ju inte sur å inte ledsen eller så, ja bara LÄNGTAR *mys*

Har slitit fram så många ljusstakar ja kan utan att skapa eldsvåda in tha livingroom, å de e så vackert :D

Pasta skulle ju hämta Molly i helgen (på tal om älgar igen då)
Men ... Det är pasta, så musan va hemma hela helgen ist.

Leo vart rätt besviken, eftersom vi lovat honom bio, men vi får ta de en annan gång, o själv vart ja så ledsen så ja kunnat gråta floder.
Inte för ja ville att Molly skulle försvinna o inte för att de e så kul me bio (vilket de ÄR!) utanför att jag va så jävla dum så ja trodde på honom.

En besvikelse som kändes omänskligt stor kröp upp i bröstet på mig o svällde ut överallt.
En känsla av att de e mitt fel att Molly blir besviken, allt Leo blir sårad för att jag en gång valde fel, kommer över mig o de gör ont.

Ja stängde ut mig på balkongen o grina lite tyst o sen gick ja in o skråla om fredagsmys o idol o allt skoj vi kunde göra hemma.
Leo genomskådar mig DIREKT o ja känner mig som en ertappad femåring me handen i kakburken.

Fan!


Knövlade tebax de tårar som ville kasta sig ut igen o förklarade att Fredrik e en bajskorv o att ja hoppas han får ont nånstans JÄVLIGT snabbt o JÄVLIGT fort, Leo hoppades han skulle bajsa på sig!

Så, slut på diskussionen.

Vi gick o hyrde film o köpte godis.
Då kom R på att vi kunde ha "tröstshopping" på schemat!

DER LÅRD!
JAG HAR SMITTAT AV MIG!!!


Men de kändes inte fel när vi gled runt o köpte fina ljuskoppar i spegelglas, doftljus i fina krus med lock, ett par (jo, han fick två) bleyblades (eeh, stavning?) te Leo, två böcker te Molly en LJUVLIG pläd i lila bebismjukt material te soffan o...





Aa, sen vet ja inte om vi köpte mer, men ... ja tror de :O

Något ja inte tror utan VET e att klockan tickar på i rask takt när ja sätter mig här, så ja MÅSTE verkligen gå nu!

Men, en annan dag e ja här igen ^^

X O X O



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^