onsdag 28 september 2011

arbetsträning o idol

Hallå mina kära!
De va ett tag sen, de vet ja, men ja har haft fullt upp.
En bloggvän bad mig hjälpa till med en sak o i första frågan tänkte jag "ingen match, de fixar jag"

Men de gjorde ja inte.
Då fick ja ta de tunga artilleriet THERESE, som kan allt tror jag.
Skickade frågan vidare o hon bara TaDaaaa, klart *love*

Så på SÖNDAG öppnar en ny nätbutik, som allas vår käre Gerda står bakom!
Det ska bli spännande o se resultatet, men om ni e nyfikna redan nu, kan ni läsa hennes blogg här

O något som var sjukt spännande för MIG, var att börja min arbetsträning idag!
Det var så spännande så ja ville kräkas :S

Magknip delux o stress (trots x antal timmar framför spegeln)
Svepte mitt kaffe å cyklade iväg me musan te dagis.
Kasta in henne o ville helst lägga mig som en våt fläck på golvet i deras kapprum o bli tröstad av de små, men fröken körde iväg mig o sa att ja hade bråttom :/

Det hade jag, men ja kom i tid ^^
Väl framme, träffade ja chefen som va lika pratglad som jag.
Ja sattes i jobb direkt o hon bara tittade på mig, sa "du e rätt estetisk va?"
"Eeh, aa?" sa ja (talför som ja va) o då sa hon "Sluta fråga mig saker då, o GÖR istället!"

"Okej...? Okej! Jaha, ja, men .... Okej då, då kör ja"
Så flytta ja om två blomkrukor o kände mig ascool...

Sen glodde ja på henne för o se om hon uppskattade mina ambitiösa (aa mamma, ja vet hur man uttalar de nu haha) mooves..
Hon tittade inte på mig alls, utan dona me nå annat..

Då fråga ja nå iaf :O

Haha, ja gillar inte när de e tyst, o ja, sen prata vi tes hon skulle gå, o då hade ja hunnit me o göra tre (TRE!!!) egna arrangemang för höstens härliga utomhustid *LOVE*

Ja vart fan storimpad av mig själv, de vart toksnygga, men ja ville inte verka ego, så ja våga inte slita fram mobilen o fota *skrattar*

Imorrn kanske, de e ja som ska pynta utanför tror ja :D
Prova kassan me, o hjälpte till när snittet kom (från HOLLAND!)

YBERTJUSIGA blommor o ja ville flytta in i lastbilen på stört, men de trodde de skulle bli för kallt för mig o ja höll me, men me lovikavantar skulle ja no kunna stanna där inne en längre stund.

Så vackra blommor så ujujuj!
De ja tyckte va jobbigt me alltihop, va att allt gick så snabbt för floristen, o ....
Inte ett skvatt snabbt för mig :S

Ja fick rostaggar överallt (aj...) o hon fick dem att landa på bänken.
Hon hann me bukett efter bukett o ja han me en..
Sen skulle ja hämta Molly ^^
Gad däm, de va en kul dag, men ja ska säga en sak!!!

INGEN där drack kaffe!??

Kaffe! *drool*

Min drog haha, så ja kasta mig på cykeln, hämta musan o storma hem o slog på en panna *love*
Sen vart ja så trött så ja kunde stått å dött, men de gick inte för Molly ville inte de *suck*

Mumintrollen på o sen laga mat, å vet ni, för första gången på ett o ett halvt år har ja gjort matlåda!

Å de kändes så SKÖNT!
Ja e värd nå igen!

LOVELY!!!

Såg tre foton som låg på skrivbordet o skräpa, o de har ju ja tänkt lägga in här sen i lördags :O



Här e bordet vi fick av Jerry (Tack Jerry)
Det har ja målat vitt (eftersom lillkotts alla andra möbler e vita) o ja har letat på nätet efter en knopp te lådan.

Visste inte va ja leta efter, tes vi va på loppisen ^^
Då hitta ja dehär :D





Fint va!?
Tanten som såldere prata massa om när de va gjort o så, men de kvittade mig, de va ju så FINT!

Bordet e nu färdigt o klart, men de e inte kottens rum, så ni kan inte få nån efterbild än xD

Han har såna leksaks snurror o pokemonkort ihop me spel o lego o fan vet va, så nej...
Foto får ni en annan dag ;)

Lova Leo att om vi säljer spel (som e hans) eller leksaker (som e hans) får han pengarna själv o köpa mer bleyblades för (för de har han ju inte MÄNGDER av sen förut, menar ja) ;)

Nej hörni, nu e ja ännumer slut än innan, o ja hör musans snosningar å snarkningar ända ut te mig o de gör mig ännu tröttare, så ja stänger ner för idag, men inte sova än ^^

Ja måste ju se IDOL först hahaha
Spana noga så ja kan drömma om Pelle ;D *skrattar mer*



Najtinajt folks





1 kommentar:

  1. Jag blir så stolt o glad när du e glad o jag vet ju vad du kan ,så jag blir inte förvånad över att du gör arrangemang på egen hand.O jag blir inte heller förvånad av att du vill prata hela tiden ,det är liksom du .Love you possa Kottarna kram Mamma

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^