måndag 12 september 2011

ljusmys o lite te ^^

Tjo...
Hade en plan idag ^^
Eller, rättare sagt, igår!

En plan för mitt kommande inlägg (dvs detta) men de sket sig..

Om inte ja orkar resa på stjärten, hämta min kabel te mobajlen, föra över bilder, möjligen redigera o sen lägga in dem här...
Orkar ja?
Nej, inte just nu iaf xD

Kanske snart ;)

(här nånstans kan ni märka att ja la in bilderna iaf) ^^

Har precis läst ut en bok.
"Maken" av Dean R Koontz.
Helt okej, men inte de bästa.
Vill ha mer o läsa, men ja vet inte om ja e så sugen på o starta en ny så fort efter den första.
Fast de kanske e vettigt nu!?

När man läst en bok som e så sjukt bra så man nästan blir ledsen av att de e slut när de e de, så e de tokjobbigt o låta en annan bok "komma in" så att säga.
Man har i huvet att den förra va så bra, så man bara e besviken när man börjar me nå nytt..
Å då tänker ja nu att kanske nästa blir kanonbra, eftersom den förra inte va SÅ bra...
E ni me på mitt tänk?

Aah, spela roll egentligen, de e ju bara svammel xS
Gjorde klart de två prinsessänglarna (vet ja att ja redan skrivit om) o sen gjorde ja klart "big mama" bath angel.
Hon vart ljuvlig!





Helt fakking perfect, me tjocka kurviga lår, gigantic ass o toksöt i håret.
Me lajka!

Men hon va inte min, hur mkt ja än villere, så ja gjorde mig en egen, fast i andra kläder (eftersom de svarta me vita prickar inte va mitt heller)
Hade rödvit rutigt tyg (tack mamma) o klädde henne i det, samma mönster som sjömannakläderna ;)
Hon blev om möjligt ännufinare.





Fast ja skulle vilja ha en brödkavel o några små pepparkakor te henne.
Snäckor passa liksom inte ihop me hennes kläder *funderar*

Tänkte ja kanske kunde göra mig en liten kavel av lera, men ja e inte så säker på att forma, så ja gav upp...
Vi har vit papperslera kvar, så ja tror ja ska göra pyttesmå pepparkakshjärtan iaf, måla de bruna o trä upp på metallsnöre o fästa likadant som me snäckorna på den andra!

Om ja hade haft pengar (ett jobb, en inkomst, MONEY!!!) så hade ja aldrig funderat på o sälja henne.
Då hade hon bott i vårt kök o förgyllt mina väggar (nån av dem iaf) ;)

Sen måste ja få skryta lite!
Fick en beställning på en tavla *glad*

Ja har aldrig målat nå sådant förut o trodde (om jag ska va ärlig) att ja inte kunde.
Tackade iaf ja, för de e kul att någon tror på mig, att någon ber mig o att få en beställning, men jag tog inte emot nå i förskott, för ja menar...

Tänk OM de skitit sig???

Men de gjordere inte! :O
Ja gjorde klart den idag o ja e förvånad, men glad.
Den vart bra!!

Kommer säkert finslipa lite på den under veckan, men jo, ja e tamejfan nöjd ^^

Nu vågar ja inte lägga ut nån bild på den, eftersom ja inte vet om hon som ska få den i present läser min blogg, men efter helgen e de lugnt ;)

Måste få visa min vinst :D
Skrev ju för ett tag sedan att jag vann ifrån tidningen Isabellas, o min vinst har landat *love*



Jag o kottarna har passat på när de skymmer lite, att tända ljus o mysa så ofta de går.
Så igårkväll när vi åt kvällsmat tog vi fram ljusstaken vi brukar ha framme hela vintern o mös i köket.



MEN, på tal om det förbannade köket så...
Aa, vi ska flytta!

Ja vet inte vart, o ja vet inte när, men härifrån ska vi!

Leo lillkott, spinkigast i världen, sitter på en stol när ja ska öppna ugnen o ja får inte upp luckan?
Gad däm, ja känner irritationen redan när ja försöker, men låtsas som ingenting o Leo säger "ska ja flytta på mig" o ja säger att "närå, de går bra"

Ja menar, ungen e ju kraftig som en tandpetare.
Försöker få in plåtfan i ungen me NÄSTAN hela luckan nere, men de går inte!?
Så ja bränner mig!

Ja svor inte, ja gapa inte, ja bara spola vatten o tänkte på alla fula ord ja kan, flera ggr om, o sen en gång till.

De gick inte över...

Då bestämde ja mig att vi ska flytta!
Så så e de!

Nån som vet nå, kan tipsa om nå, var vänlig o hör av er, för vi ska ifrån detta råttbo.



Mys me ljus i vardagsrummet te IDOL!

Å på tal om det, så börjar det nu, så nu får ja säga tack o hej för ikväll ;)

X O X O




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^