söndag 18 september 2011

kokos, prinsessor o ommöblering

Godag godag...
Eller gokväll blire väl ;)

Har precis glott klart på Partaj (kanal 5?)
För *rodnar* Andreas Wilson va me xD

FA-AN
så snygg han e!
Aa, kanske låter lite förvånad, men ja minns inte att han såg så bra ut i Ondskan :S
Iaf va de inte meningen att de skulle bli så sent för ja har jobbat idag må ni tro ^^

Sydde ÄNTLIGEN klart lillkotts gardiner *phu*
Eller, klart å klart, ja hade inte ens börjat me dem xD

Ljust jeansblått tyg vare, o ja sydde en enkel hissgardin.
Han va trött när ja satte upp dem o kl hade hunnit bli en del, så foto får ja ta imorgon ^^

Förutom de idag, har ja letat på gardinerna jag sydde förra hösten på Gotland (helt absurt att de bara gått ett år, de känns som en EVIGHET!!!)
Beställde ju ett mörklila tyg o sydde gardiner av o ja tyckte (när ja sydde dem) att de va helt gigantiska!
När ja strök dem idag, fick ja samma känsla :O

Haha, men ja strök en EVIGHET!
Tog liksom aldrig slut o de va sjukt tråkigt xD
Satte upp dem på min värdelösa sjumilalånga gardinstång, balanserar på en stol som e skruttig delux, blir klar, ler, kliver ner, o ser.....

De e TVÅ DECIMETER FÖR KORTA!!!!!

WATTAFAKK!!!!

Men de hänger kvar!
Jo, ja vet, de ser ut som vi lever i en evighetslång översvämning, men ja ORKAR inte mer!

Har inte råd med nytt tyg (speciellt inte efter panduros jävla 70% rea som jag fullständigt KASTADE mig över, klicka på allt som ja efteråt inte ens mindes att ja klickat på, o så tryckte "Slutför" på, snabbare än nån han blinka)

Mm, så kan de gå, när man tar bort all reklam via mail, o sen tar tebax de :/ *SUCK*
Aja, men nytt tyg blire inte, o ja har ju ÄNDÅ inte tänkt bo här resten av mitt liv, så de e onödigt o göra nå hit :S
(säger ja, som dagen efter panduro incidenten, va inne på JOTEX sida o beställde tyg te köket inför julen)

Aja, petitesser va? ;)

Nåt som inte kosta mig en krona, va ju stegen ja gjorde.
Pinnarna va sjukt gratis i skogen härborta o jutegarnet köpte Rille ;)
Här får ni en ny bild påren, eftersom min mamma sa att man "såg ju fan ingenting" på den förra (A)



Jag gillaren, men ja ska skaffa mig en liten borr, så ja kan skruva åt den ordentligt, för lite jullrig ären allt ;)

Grej två på gratis skalan va min nya (eeh, aa?) röda stol *gilla*



Funderar på o fixa blankvita prickar på den *nickar*
Tror de blir både roligt o fint!

Å de tredje å sista gratissaken, blir min bänk.
Mamma skratta högt när hon såg den, för den va...
Gammal!
Ruskigt gammal!

Men vacker.
Vacker, gammal, skev o bara sådär jättefin!






Eller hur?
Den går inte å sitta på (Leo testa, men den verka vilja vika sig) men den e underbar o titta på *love*

Idag, förutom två gardinbyten (varav en nysydd) skulle ja tvätta fönster.

Så bidde de icke, för min fönsterskrapa har tydligen flyttat hemifrån :S
Ja leta överallt, men den e spårlöst borta.
Ja skura me såpa ist (såpa luktar ILLA! Även den me citron!) *bleeh*
Men rent vart de.

Gjorde rent mina golv o fick ett infall när ja dona i sovrummet att "JAAAA, ja möblerar OM!"
Kasta ur alla tyger från vitrinskåpet (man tager va man haver näre e ont om plats o man vill ha kvar sina älskade saker) o den nedre lådan som e full me tapetstuvar.

Sköt o pusta o svor o svettades.

Börja flytta sängen o kom på mitt i ett ilsket skri, att "skullerente va snyggt o sy OM sängkappan ja gjorde för ett tag sen, så den blir lite finare?"

Sagt o gjort, ja sprätta upp mina mördosamt sydda stygn o sydde fast kappan på resårband ist ^^
Fancy fancy o tjusigare vart de, men TROTS mina avbrott te symaskinen till o från under dan, så vart rummet färdigt :D *stolt*




Molly fick ha kvar sin stökhörna (hon bor ju faktist i garderoben, o hon måste ju ha NÅNstans att förvara sina smycken, klänningar o klackskor) ;) hahahah



Å här e MIN plats *mys*
Synd på de gryniga bilderna, men ni VET att de e taget me telefonen då xD

Ser ni "sängbordet" längst bort? (syns knappt alls, såg ja nu)
Ja har ett till, likadant (makan te detta då) o de står i källarn eftersom de aldrig har fått plats o ja skulle ner å hämta de, när ja insåg att ja hade både en byrå o ett litet bord framför elementet i vardagsrummet, pga platsbrist.
Så då flytta ja in det ist ;)

Så bordet NÄRMAST fotografen (dvs mig) e detta...





Sött!
Fick det av min moster när jag var liten, o jag vet inte om det var rött då, eller om mamma måla de rött åt mig, men ja VET att de va rött haha.

Sen vart de vitt o sen vart de KNALLBLÅTT (asså, då MENAR ja blå!) me blommor på (mamma hade en period där ja) o sen fick ja tebax de o då vart de vitt.
Sen har ja gjort om de tusen ggr te, men detta e de senaste ;)

Piggelinfärg o decoupage on top :P

När ja röjde o städa idag, hitta ja detta.




Ser ni va de e?



.............


Jäss, ett kokos-skal!

Det har ja sparat, för jag ska "göra någe" mä't!

VAD, vet ja inte än hahahahaha
Men ja har sparat de länge *skrattar*
Tänkte man kunde göra en toksöt docksäng av de eller nå, men....
Ja vet ännu inte hur, o ...
Vi har ingen så liten docka :O

Men, nån som har dockor, de e denna donnan *ÄLSKA*




Hon leker inte så ofta me dem, hon e fullt upptagen me o klä ut sig ^^
Hon har bara prinsess-utklädnings-kläder (dela upp de lite där, ifall de e nån man som läser) *skrattar å tycker ja e kul* o de verkar ju passa bra :O

Vi har fått alla dessa klänningar o hon har aldrig gillat dem, tes hon fick se Rapunsel.
Då vart de rena prinsess-epidemin här!
De ska va Belle, Snövit, Askungen, Tiana, Poccahontas o Törnrosa, o hon e galet rädd för alla onda i serierna, men hon ska se dem ändå...

Hon o ja (Molly då) ;) baka paj häromdan.
Lillkott gillar inte paj så mkt, så han strunta vi i (han har inte TID me oss, han HÄNGER.... Me KILLARNA!)
Å den vart precis lika god som förra ggn *NJUUUUTA*




Okej, de kanske ser ut som nån har kräkts påren, men de e toscaklet ^^
Å i äre jordgubbar *slurp*

Å nu ser ja att klockan som vanligt bara stormar iväg.
Ska gnugga min trut me lite tandkräm o sen måste ja sova.
Ja e trött, men nöjd me dagen :D

E nästan klar me en ny ängel oxå *busvisslar* men henne får ni inte lägga ögera på förrns ho e färdig :*

X O X O




2 kommentarer:

  1. Vet du gumman att du är helt galen på ett sånt där underbart sätt,precis som din mor.Men jag måste rätta dej ...DET VAR JAG SOM FICK BORDET AV MIN SYSTER FÖRST sen fick du det av mej å sen fick jag TILLBAKA DET å så fick du det igen.Så ja nu är det väl ditt då (fast jag skulle vilja att det va mitt)Och tvätta fönstren med tidningspapper det är faktiskt bättre ,men tråkigare.Puss o Godnatt min lilla skrutt

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten stegen du gjorde, och vilka härliga fynd du fick, bänken är ju läcker.
    Ha en skön dag.
    Kram Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^