måndag 6 februari 2012

att dejta, eller inte dejta...

Hallå, godkväll o hur ÄR det!?
Jag insåg just att ja va trött o ville sova...
Insåg det i samma sekund ja fått ur hälften av alla saker i min gigantiska köksskåp/hylla/tar-upp-min-enda-vägg-i-köket-koloss, för o damma av det (asså, de e sjukt orent efter JORD!??)

Aja, ja börja iaf skyffla ur alla saker däri o hade en vag tanke om att ja skulle rensa oxå.
Ni vet, när man gör sig av me grejer...
Tar BORT o inte sparar.

Sen insåg ja att jag e jag, mina saker trivs här o...
Ja, sen kom den där tröttheten xD
Hahaha.

De har vatt lite galet ett tag här.
Som ni vet e ja en gnölare.
En som som har mensvärk, bakfylla, ett blåmärke, skrapsår, träningsvärk o...
Ja ni vet, Gnäll!

Men ja e inte ofta sjuk på riktigt
(gad däm, minns när de sa att ja hade astma, ja trodde ja skulle gå under o böla en kvart inne på vårdcentralen, o böla än mer när de sa att ja skulle ha de livet ut) haha, insåg sen att min astma inte va sådär allvarlig som ja trodde, även om ja ett fåtal gånger per år märker av den :)

Men sen vi hördes sist (nu minns ja inte när det var, så ja hoppas ja har rätt när ja skriver att...) har ja vart sjuk som FAN!!!
Fick tokhög feber o svullen hals.
Låg däckad i en vecka innan ja ens orkade ta mig till vårdcentralen.

Log lite när ja mötte nån på väg till dagis me musbus, nickade på väg hem, sen sov jag.
Jag sov dag som natt från söndag till fredag o fick ställa klockan när ja skulle hämta o lämna henne.
Vet att ja gav barna mat när vi kom hem, men minns inte att ja laga nå.
En dag vart de bara fil *tror mig minnas*
Å en dag stendäcka ja på soffan när Leo läste saga för Molly, vakna av att han tala om för henne att de va läggdags!?

Whut?
Nej, vänta, hon måste äta nå...

De hade han redan fixat!
Han hade läst saga, gjort kvällsmat o borstat bägge deras tänder, sen hade han lagt henne, o hon gjorde som han sa!?? *svimma*
Jo, de e sant, o det är en av orsakerna till att de e världens bästa barn *ÄLSKA*

När de vart fredag hade febern gått ner o ja somnade inte konstant, då tog jag mig te vårdcentralen här i Kumla.
Hade fått en tid i telefon på morgonen till halv fyra på em, kom in halv fem (å där varente ja som va sen, de va doktorn) han titta en snabbis när ja gapa, insåg snabbt att de va svullet å fråga om ja tålde penicillin, japp, bra, recept e iväg o Du, kan du komma tebax på måndag för o göra prover?
Eeeh, nej! Ja ska te jobbet!

De visade sig när ja lämna bygget att labb personalen gått hem (de va ju fredag em) o de va därför de inte tog nå prover innan ja fick medicin, men who gives a shit, när de ändå funkar?
Jag kom te jobbet lagom som Leo kräka ner hela köksbordet, golvet o hallen.
Vart ledsen i ögat, tes Leo sa att om han kunde sitta vid datorn, skulle han inte sakna mig *skrattar än* så vi gjorde en deal.

Jag gick te jobbet o hade telefonen på "högljudd" ringde hem var o varannan liten stund o va en allmän pain in the ass för min lilla skrutt som faktist mådde bättre o ville SPELA ;)
Tills klockan va tre.
Då ringde han o sa att de va jobbigt o va ensam så länge.
Då gick ja hem *mys*

Dagen efter va den sista (ni vet att man måste va hemma 48h efter sista kräkan!?) dagen att va hemma för han o jag gick hem tre den dagen me.

Han hade diskat ! ?
(aa, seriöst e ja så sjukt stolt över både mig o min son! De e MIN uppfostran MOAHAHAHA) *skryter* o stallt in de rena.
Min lilla gris *LOVE*

Jobba, jobba, jobba, vakna TOKTIDIGT på onsdagsmorgonen veckan efter av att ja trodde ja höll på o gå av.
Ska inte gå in på detaljer om va ja trodde, tänkte o kände, eller vilka ord jag ville vråla ut för de gjorde så ont, men de sluta me att jag inte kunde ta mig nånstans själv, utan fick åka me ullstrumpa te akuten under dagen.

Där stoppa de upp saker både här o där (aa, sånt har ja bara sett på teve förut, o nu kan ja kryssa de av min lista över saker ja aldrig vill gö om igen) o de klämde o tryckte o ja tänkte väldigt många otrevliga tankar om allt.
Sen fick ja ett piller som gjorde mig glad o snurrig o så fick ja åka hem, lova att fasta x antal timmar o komma tebax.

De sa massa mer, efter ja fått pillret, så ja fatta ingenting, men de gick ju bra ändå, fick me ett "i reserv" te natten o åkte hem.
Dagen efter hade ja lika ont, men inte lika ofta (alltså inte hela tiden) o åkte på mitt återbesök på röntgen.
Ja sov så fort jag fick chansen (samma som dagen innan) o svara på det de fråga o gjorde det de sa.
Fick ett piller till så ja skulle slappna av o så fick ja sova en timma.
EN TIMMA *nöjd*

Att en timmas sömn utan ont, kunde göra så gott, o ja va så lättad.
Tydligen gjorde de läkarn lika nöjd, för "han gissar hejvilt o skjuter från höften" när han skrev ut ett recept (och jo, de där va hans ord, ordagrant) o hoppades att de va rätt.

Ja e öm än (inte efter undersökningarna nurå, utan i magen *o här skrattar ja högt åt min värdelösa humor*) men de gör inte ont så man skriker, o de e ju skönt.
Kunde gå te jobbet idag o småfisa me Sandra *glad*
Fan så skönt!

MEN, vet ni, de va ju inte alls däre skulle handla om idag!!!
De va ju dejting!

Jag vart utbjuden på en dejt!
*nickar*
Eller nej, ja ljuger, ja vart tillfrågad om jag ville ta en fika.
Han o jag...

Å... de e väl en dejt?
Aaah, i min värld äre de, gissar ja, eftersom ja inte fixar barnvakt för å dejta...

Såg de lilla meddelandet med den lilla frågan o log sådär töntigt som man gör när man fått dagens dos av bekräftelse på att ja kanske e lite tjusig ändå, greppar luren o ska skriva "Ja, de låter trevligt!" men inser efter ett tag att de skriver ja ju inte alls..

Ja skriver att ja e hemma sent, att kottsen vill ha mat (å, ja me då) de e ju bolibompa o de e nattning o sen kanske ja ska fixa tvättid, o sen e ju klockan så mycket o de E ju faktist vardag o...

Aa, ni förstår!
Man kan ju inte svara ett A4 på den lilla söta frågan..?

Så ja tänkte att ja svarar snart, ska bara radera alla åttielvamiljoner bokstäver ja knapprat ner på min telefon här först...
*SUCK!*

Såg sen senare att han skrivit igen, "kanske imorgon?"
Å ja ler mer o trycker "svara"
Ska skriva "Ja, fan, va kul"
O inser IGEN att ja knapprar på o skriver nå om bolibompa o middag o sagor o nattning o att ja kanske måste tvätta...

VA E DE FÖR FEL PÅ MIG!???
ska de VA så svårt o skriva ja tack!

Ja gjorde en kompromiss o skrev att ja E hemma sent, har middag, kottar o sagor här hemma, o imorrn har ja lovat liten å kolla på whipe out, men på ONSDAG!!! *nickar* DÅ går de bra.
En kaffe efter Mollsan lagt sig :)

De funka bra :)

Jaha, så varför denna tveksamhet då?
Sandra fråga samma sak på jobbet o ja VET inte.

För låt oss säga, rent hypotetiskt, att ja kanske strulat me nån som e... låt oss säga 25!
Kanske en, två eller fyra gånger (jamen VEM håller räkningen, när de bara e HELT hypotetiskt!?)
Kanske man kan skratta där o vara lite töntig där, just på grund AV åldern!
Kanske man kan säga "Vill du komma förbi nån gång i veckan/nästa helg/ett annat årtionde" just på grund AV att han bara e... 25!?
För då känns de inte så seriöst!
(och NEJ, ja menar inte att de inte kan bli nå seriöst me mr.25, om han nu finns, ja säger bara att.. att inte fan vet jag!!!)
*byter ämne*

Att träffa nån som e äldre känns lite mer seriöst.. *funderar*

. . . . .

*funderar mer*

Jo, men alltså, om mr.25 vill ses igen (ännu en gång, detta är bara omutifallattoRENThypotetiskt!) å jag med, då hade ja sett de som en trevlig grej, nå najs o kul.

Den HÄR dejten kanske bara blir en kaffe o inget mer!
Men de känns iallaFALL mer seriöst, för han räknas som vuxen! (jo, alla som e äldre'n mig, räknas som vuxna!)

Å e nån vuxen o seriös o vill ta en kaffe, för att ja verkar trevlig o kanske ser fin ut, då blir ja nervös!
FAST personen som frågar e söt själv!

Gad däm, äre nån som har en valium?
Ska stressa ner, sluta tänka så mycket o bara vara, men de GÅR ju inte (vilket alla som läser detta redan vet)
O nu får ja höra om o om igen, att om ja bara lugnar NER mig, så HAR ja ingen magvärk mer!
Men ja ÄR ju lugn!
Ja ÄR lugn, ja bara tänker mycket!

Å nu har ja varvat detta med o damma ur hyllan, så mitt snabba inlägg slutade me en ren diskho, ingen disk, avdammad möbel, tre kastade (sjukt överdöda) blommor o två sovande barn.
Ajuste, ja hann borsta tänderna me ;)

Hahaha okej, nu skyller ja allt på trötthet, för klockan e mkt, men SOV gott o ha en fin vecka ^^

X O X O

Weronicha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^