måndag 2 januari 2012

Att böla eller icke böla!

Nejmen va ÄR de som händer?
Alldeles tårig e ja o ja e INTE sjuk!
Å inte har ja mens heller :/

Hormonrubbning delux
kallar ja de o ja hoppas de försvinner fort.

Hittade lite saker ja förträngt, igår när jag röjde undan julen (jajemen, nu ären slut hos oss) o de gjorde mig. . . . hmmmm
Va hetere när man e typ sentimental, fast inte på nå "ooooh-så-gulligt-o-så-ja-saknar" vis?
Kände mig blue, som fan!
Ja VET att ja e sån på nyår (alltid, har alltid varit) men..
Igår då?
Igår vare fan inte nyår!

Kände mig nere o skura som fan, bara för å få de o försvinna, men de funka inte, så ja drog på The Walking Dead o tänkte på annat.



Kolla på ett avsnitt o kasta mig i säng, för o vrida å vända mig i sju timmar (lätt överdrift, men de kändes så)
Vakna imorse o ja säger inte vad ja drömde (minns ja knappt själv) o inte om vem heller, men...
Fan, den drömmen har följt me hela dan o ja vet inte om de va min kropp sätt o säga farväl te de som vart o bajbaj for ever!, för o kunna kliva vidare utan o tro att ja saknar!?

Men de e samma nu ikväll!?
Va ÄRE som händer?
Varför e ja inte glad, när ja VET att ja e glad?

Asså, ja E glad, för så fruktansvärt mycket, men ja känner ju tårarna ligga smygandes bakom varje ord, o de gillar ja inte.
Tänk o börja böla på Ica, för att nån säger att man e fin i håret?

Hur kul skulle DE va???

Gad däm, kanske bara e lite mkt nu!?
Ja trort.
Hoppas på de iaf ^^

Det är nytt år, me nya möjligheter :D
Jag ska ta körkort i år *nickar*
Kanske på tiden va, ung som man e xD hahaha
Men de SKA ja, de ska va klart innan... aa, innan hösten.
O ja ska gå TVÅ floristutbildningar!

En grundkurs o en fördjupning o ja e både nervös o förväntansfull :)
Sen hålls vi me o söka hus (alt. större lgh me gräsmatta) som vi kan hyra här i Kumla.

. . . HAHA vi?
Ja mena jag.

Jag söker åt mig o kottarna.
De SKA ha en gräsmatta å leka på, de har ja bestämt, o JA ska ha ett trädgårdsland o blomsterrabatter *love*
Gärna nå träd oxå, men.... Vi får se.

Borde nog skaffa mig en inkomst först innan nåt av allt detta händer, men åren bara FLYGER förbi o ja blir inte 22 igen (tyvär) så detta år, ska bli mitt kämpar år.
Att bara sitta på min platta gör ingen glad, allra minst mig o kottsen, så nu jävlar.

No mår böl säger ja på min allra vackraste svengelska, o avslutar me de :)

X O X O



1 kommentar:

  1. O gumman, förstår att det har varit ett tufft år för dig. Härligt att läsa att din mamma kämpade så modigt. Visst sätter sånt spår på nära och kära.
    Inte konstigt att man just runt den här tiden av jul och nyår börjar tänka på året som har gått och de minnen kommer upp igen.
    Ger det sin tid och njut av all tid som du har med din mor.
    Varma kramar Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^