tisdag 27 december 2011

Fototajm

Nu jävlar...
NUUUUUUU jävlar...
NU kommere foton ;P

Hahaha å de e såna LOVELY, underbara foton, som hela VÄÄÄÄÄRLDEN e sugna å se på..

...Eller kanske mest min mamma xD
Vi börjar me den här ^^



Glögg!
Lucia choklad glögg...

Ja menar, hur gott låter inte de?
De låter SÅ smaskigt, o ja testa, o vart SÅ besviken!
För ja gillar inte glögg!
Inte alls.

Tänkte man kunde dricka den kall, o kanske spä ut den me nå...
Som till exempel sprit!

Min mamma sa nej!
Glögg ska va varm o bara späs ut me russin o mandel.
Min mamma har flarran nu ;)

Sen vart de lucia *love*
Upp i ottan o smyga iväg me musbus ASTIDIGT på morronen!
De va supermysigt *ÄLSK*






När de lussat klart, åt vi medhavd frukost på dagis.
Sen drog ja på mig mina löparskor (läs: stövlar) å drog te kyrkan mittemot sibylla :)
Där vare Leos tur o lussa.





Han e så fin, men han stod så långt bort o ni SER ju hur grynig min inzoomningsbild blev (tack kära ajfån, för att du e så bra *sarkasm*)
Så ja fota lite utanför, när de bara va han o ja *love*






Han e vacker, min pojk!
Väldigt vacker! *tycka*

Men ett par dar innan lucia, hade vi julklappsbyte i Sköllersta :D
Mamma, Carina, Ullstrump, Mia o ja.
Ja skratta så ja nästan grina, pga sällskapet, spelet, klapparna o..
Ja, de mamma hade dukat me ^^





Tjusigt va?
Klackskor o trumpeter på allas glas *ÄLSKAR sånt*
Å så massa öl :O

Hahaha, de va alltså inte dukningen som fick mig o skratta, de va innehållet i glasen som fick mig att smälta ;)



Å inte vare bara ja som skratta, alla skratta, speciellt när vi spela Julklapps-spelet!




De va första gången ja spela de, o de va...
Sanslöst..
Galet...
Hysteriskt! *nickar*

Alla vråla i munnen på varandra, o ja trodde ja skulle kissa på mig xD
Så sjukt kul, så de där vill ja va me om igen :D

Sen vet ja inte va som hände, men resten av kvällens foton vart sjukt suddiga... :O
*host host*

*host*

Detta e iaf mina julklappar ja fick ta me hem *love*



Ullricha tog massa kort hon me, men de har ja inte sett ännu, o ja VET ärligt inte om ja vill, för hon e KUNG på o ta foton man hellst vill bränna ^^

Vart sugen på o "duka" juligt hos mig med, men köksbordet e så litet så ja testa me allt möjligt i vardagsrummet.
Inte me porslin då, utan bara...
En tjusig duk eller nå, men min fina röda e NÅNstans i källarn o de andra va skeva, fläckiga eller te helt fel (?) bord...
Ja gjorde en Kajsa Varg!




Man tager vad man haver!

En tunnare pläd o Tilda-tyg :D
De vart mjuk.
O mysigt..
O ombonat ;)

Innan barna gick på jullov gjorde Molly en julpostlåda *glad*



Hon e SÅ stolt o den får hänga i köket me alla julkort :D
Själv lärde jag mig lite nya saker på jobbet



O musan lärde sig skriva ;)




Hahaha, hon e så duktig, enda nackdelen e att hon vet om de, o hon har lärt sig svära (VART kommer de ifrån!????)
Så, när hon har skrivit klart, kan man ge sig fan på att de hörs "JÄVLAR, JÄVLAR va bra ja e! Seru mamma? Seru, fan va ja kan skriva va!?"

Hahaha, sanslösa unge *kärlek*
Leo skryter inte ett någe, han bara är :D
Glider runt, bråkar me Molly, hjälper mig (med massor! Tack mitt gryn) o... ja, spelar tevespel o luktar fis, som småpojkar gör ;) *skojar*

Men han o ja har hunnit gosa massor nu i jul.
De har inte blitt mkt av de senaste året, känns de som, men nu...
Nu tror ja de börjar bli bättre.


(MORGONMYS DELUX)

Men de E nå fel på kameran!!!
Leo ser ut o va tjock (kolla magen!!!) o här pratar vi alltså 22kilos-ungen!?
Min lilla tarm liksom...

O.. Ja tänkte...
Om HAN nu ser tjock ut på kortet...
Då måste de va kameran som gör mig rund me!
Jo, så äre nog.
För det bestämmer ja xD *skrattar*

Jaha, jo, va händer mer?
De kom snö en skvätt.



Musan hann göra en snöängel innan de smälte bort!
Jag hann pynta ännu lite mer.





Å Jag gjorde julklappar te mina arb.kamrater ;)
Glömde ta kort på dem, men ja fick kort på denna :D



Ett handgjort trähjärta te Sandra.
De bygger ju hus nu, hon älskar vitt o rosa *mys* så ett hjärta fick de bli, för MASSA kärlek i hemmet :D

Å så fick ja min julklapp...
Åååååååh!



Jag vart glad!

Sen hann ja klart en beställning från Mollys fröken :D
Jag är nöjd, hon vart jättefin!






Fröken vart oxå glad *pheeew*

Men hörrni! :O
Hade sagt te mig själv o INTE sitta längre än te 23.15 å nu e hon förbi de :S
Så ja stänger ner för kvällen, men tack för att ni finns o för att ni gör mitt liv lite gladare!

X O X O



1 kommentar:

  1. Härliga bilder gumman.
    Härligt att du njuter av dina barn.
    Vilken fin tilda figur du gjorde till fröken.
    Du undrade hur jag hade gjord min lilla figur på gårdagens bild.
    Känner du Jeanne d Árcs magasin? i alla fall var där en reportage(i julnumret) med från en tjej i Danmark som gör sådana gammaldags vaddfigurer, hel läckra.
    I tidningen stod också en beskrivning men den var nog svårare än jag trodde.
    Klister tillsammans med vadd, du kan redan gissa hur det blev efter några minuter.
    Jag kissade på mig, var helt vaddig överallt och dottern som pysslade tillsammans med mig ännu mer. Nej det var inte en succé. Men den blir ändå fin. Sedan kom jag på idén att göra detsamma på en befintligt figur. Jag vet inte om du har sett mitt inlägg med den lilla klippdockan men det var i alla fall betydligare enklare att göra.
    Ha en skön kväll.
    kram Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^