lördag 10 december 2011

bättre sent än aldrig ;)

Hallå mina kära!
Wazz upp?
De e lördag idag å ja VET att de e shame on me o smisk på fingret för ja vatt så dålig å uppdatera, men ja har haft FULLT UPP!
*nickar*
Jo, de e säkert!

Två kotts (bägge i olika trotsåldrar, helt fakking lovely) ett jobb (halvtid, men iaf) ett hem i kaos (hmmm, kan de bero på oss eller alla saker?) dagis, skola, fäder som inte kommer när eller om de ska (inte min då, men de fatta ni kanske) ;) Julpyntning o massa massa mer.

Hinna me vänner e ett slit i sig, men a woman gotta do what a woman gotta do!
Eller hur man nu säger.

Idag, t.ex, körde ja mulitasking.

Baka morotskaka, o när den va i ugnen satte ja kottarna å rita, så diska ja.
Börja me maten när kakan svalna, skicka in osamsiga barn på sina rum o börja me frostingen te kakan o baka marsipan-morötter (te ovannämnda kaka)
När middan va i ugnen, börja ja me smeten te kakorna, när den stod o vila, fick barna (som nu va sams) kolla you tube o ja diska de nya som tillkommit i diskhon.

Ut me maten, in me kakorna, äta.
Ut me kakorna, svalna, på me frosting på den första som stått o kylt sig, göra kaffe, äta en kaka, pynta morotskakan, ta ur Molly ur kylskåpet (som leta efter mer marsipan, haha som att ja lagt den där?)

Mer disk (fan va disk de blir av kakor, smet o mat?)
Kolla fejsan o skura spis *suck*
Å insåg nu att klockan va 15.20, ja sitter i morgonrock o rufsigt hår fast ja ska bort ikväll :O
Hahaha, japp, de e tredje helgen på raken ja blir barnfri ^^
Iofs bara över kvällen (samma de andra veckorna) men ändå ;)

För vi va ju hos Jossan för ett par veckor sen :D
Såhär toksnygg e hon (bild från festen via min mobajlos)



Tadaaa, fancy lady..
Själv hade ja ju lagt upp ett foto på fejsan samma da, åkte te Ulle...
Hon titta på mig, titta på fotot, titta på mig o sa...
"Va hände?"

Stryk skulle ho ha, skitungen, men nu, såhär i efterhand, när ja sett bilderna, förstår ja va hon mena ;D ahhahaha




Men de va kul, de såg man oxå ;)



Helgen efter skulle Pasta komma.
Molly har träffat farmor en snabbis i veckan o insåg hur mkt hon sakna farfar Pelle o pappa Pasta me, så ja sa att vi skulle höra av oss terom.

Hon o farmor ringde farfar på direkten, men pappa skulle vi maila.
Han han före o skrev att han ville komma te Musbus på fredagen o va me henne!
De passa ju kalasbra, eftersom ja skulle på 30 års fest på lördagen (de va de ja inte kunde skriva om, eftersom de va en ÖVERRASKNING!)
Skrev tebax att de bidde kalas.
Ja o Leo kunde ta bio på fredag när han hämtat, o på lördag skulle han va hos farmor.
Hon vart sjuk (hypo!) så mamma hämta (Tack mamma, som alltid ställer upp)
å vi vänta in pasta...
Fick inge svar på mailet, så på onsdagen maila vi igen, att en TID vore ju bra, så ja o Leo kunde boka biljetter.

På fredag em, kl 15.05 skicka han mail att han skulle hämta henne lördag fm, "10-nånting?"
Blev jätteledsen, Musbus vart både arg o ledsen o Leo gick in på sitt rum.
Satt väl o hata en skvätt som ett mini-emo, men va kan ja göra?

Jo, ja kan låta barna bestämma va vi ska göra te middag (hejdå pengar, hejsan hämtmat)
o JO!!! Vi kan ta fram granen... (här börja Molly le lite igen) o så för o glömma bort den uteblivna bion, så baka vi, o smeta glasyr på ALLA kakor vi hitta, gjorde, o skapa ;)




Å när vi ändå höll på så...





Några dar senare klädde ja granen (hade bara lampor i när Molly vart nöjd)


Så, nu har vi en helt överpyntad gran, men vi gillar den *LOVE*
Mamma tyckte samma om pasta som jag tänkte om pasta, så hon tog bägge mina kotts o då känner ja att ja måste säga till alla mina vänner som tycker ja e tråkig som "aldrig följer me nånstans, aldrig e me på nånting" att om de inte vart för min mamma, Ida o Christina, hade ja ALDRIG kunnat va me på någonting!

Jag har dem att tacka för att ja inte murat in mig själv på toan eller hoppat från balkongen.
De e dom som gjort så ungarna fått andas en stund utan sin mammas flås i nacken o ilskna tillrop! Tack brudar!

Jag kom iväg på Elins fest o hon va SÅ skraj när vi kom.
Hon visste ju inte va som skulle ske, men ser ni?
Hon e lika vacker när hon e nervös *gilla*



Å eftersom ja bara har min pruttiga mobilkamera (utan blixt) så vart de inte många foton tagna!
Detta...



Å så nåt sånt tjusigt på toan i lokalen ;)


Hahahaha, snyggast i stan...
Fast å andra sidan va vi i Hallsberg, så de va kanske inte så svårt? :P
Annars får ja typ photoshoppa mig själv efter Ullstrumps snygga kommentar (NEJ ULLRICHA, JA GLÖMMER ALDRIG!) "Vad hände??"


Men ja inser även efter snabbredigeringen via moben, att skrattrynkorna sitter kvar ändå xD hahahaha, o så inser ja oxå att de ser lite läskigt ut me bruna linser i det programmet :O

Mjaa, så när ja sitter hemma me mina barn, kan ja känna mig lite lätt uttråkad, så ja tog gladeligen emot beställningar (de va då ja sydde så mina fingrar ville rymma)
o den ena beställningen e HEMLIG (ooooh) så ja får inte visa förrns efter jul!
Men Sandra (min florista) har ingen hemlis.
Hon ville ha en rosa donna me en blomsterkvast o DE fick hon ;)







Hon vart jätteglad (de vart inte musbus, hon ville ha prinsessan hemma haha)
Sen gjorde jag Ulrikas skridsko :)



Hon e oxå nöjd o glad, o det gör MIG glad *love*
När ja ändå satt där o pyssla, kunde ja ju göra lite till (aa, har svårt o sluta)



Så dessa står på Bellis blommor i Kumla :D

Å i sann tomte/jul-anda, jula ja te ungarna lite (eller ja, de jula te sig själva, när de fått nya "lucia" kläder)
Försökte få dem o inte röra sig...?



O inte göra fula miner.....??



Tillslut hojta ja te att de fick SLUTA, o LUGNA NER ER!

...då missförstod Molly o hamna i koma!



Haha, inga julkort av dehär inte xD hahaha
å på tal om kort, så kom kottsens syskonkort *ÄLSKA*


DE e tokfina!
Men klockan rusar o JA blir inte snyggare av o fortsätta sitta här, så nu drar vi på en film te musbus å ja glider snabbt å smidigt (eeh? aa!) in i duschen för o sen fara te sköllersta på julklappsbyte *like*

Ha en UNDERBAR helg o en fin tredje advent!

X O X O

Weronicha!

1 kommentar:

  1. Hej vännen,
    Härliga kakor, och fina dessutom.
    Ja mycket disk blir det med allt bakande, jag får inte gnälla för vi har en diskmaskin men för hand är det inte lika roligt.
    Det blev en del godiskokeri här idag och jag tror jag sätta diskmaskinen två gånger igång.
    Gud vad farligt det är att koka sådant gott, nu har jag låst in det goda i kylskåpet men utan lås, hmmm får se om det är något kvar tills julafton.
    Ha en skön vecka.
    Kram Gerda

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^