torsdag 27 februari 2014

Den som älskat, kan ej glömma, den som glömt

... Den va senil...

Ni vet, ja satt här å va djup å KÄNDE saker.
Kom på gamla ordspråk å andra sejings..
Fnissar åt mig själv, mitt i mitt svårmod (jorå, även jag kan va dramatisk ibland)
Varvade tankar på poesi, missade möten å skuldkänslor, tillsammans med funderingar på hur man gör om man skulle vaxa baksidan av låret på sig själv!
Alltså på riktigt!!!
Hur gör man!?
Vilket håll drar man å liksom, står man på ett ben?
Iaf, mitt i allt dehär (ja e sugen på pizza) kom ja på ETT såntdär sejings...

"Som man raggar får man ligga! Den man ligger med får bädda"

HAHA lurad, de va inte mitt seriösa ordspråk, utan de ja tänkte på, va "... Öööh..
Vafan!!??

Glömde ja bort det?
Ni vet, man ska aldrig ångra det man gjorde... eller nej.. Ångra ingenting?
I REGRET NOTHIIIIING!!!!!

FAN! Hur gick de nurå?
Ångra bara de du aldrig gjorde?

Jamen för i hela helskotta!
Om någon kommer på, så svara gärna hur de gick, ja blir GALEN när ja inte minns!!!

Iaf har ja alltid tänkt att de handlar om resor å grejer.
Eller typ om du ÄLSKAR nån, så säg de, annars ångrar du dig när du dör...
Nu älskar ja ju bara mig å mina barn (å så lite vänner å familj härå haha)
Men om man får chans te ett spännande jobb, eller en resa å så törs man inte (som jag, törs ingenting) då ångrar man sig sen när man blir STOR you know xD

Tes idag!

Ja INSÅG *ta taaaa* att de kan gälla nå helt annat!
Som mina barn, t.ex...
Tänk om ja fegat så mkt, lyssnat på "alla andra" (hmmm) å gjort abort!!?
Inte haft mina finaste, för att ja inte vågat själv, eller känt att ja inte kan, inte törs, de inte går o.s.v eller kanske haft ett flashigt jobb som ja absolut inte velat vara utan o skippat barn!!!

Fan va ja hade ångrat DE när ja satt där ensam å jävlig på hemmet!
Inga kramar å ingen kärlek!
Nej, hua.

Sen säger ja inte de.. De e fan inte alltid så roligt å va ensamstående mamma.
Ingen direkt uppskattning, inget sexliv, ingen som hjälper till i hemmet o alla jävla frågor ska ja svara på själv.
MEN!!! Va vore ja utan mina grisar?
Ingenting!

Så (här kommer skrytet) Fy fan va ja e bra!
Kanske inte får in alla räkningar i tid, kanske inte alltid kan ha favorit pålägget till frukost, kanske inte alltid får busen till dagis å kanske tar flera dar innan ja orkar svara i telefon, MEN, Ja gör så gott ja kan, å ja DUGER!
Att mina kottar inte har en pappa här, .. ja, de e som de e, men jag tröstar mig fortfarande med de spontana orden som flög ur lillkotts mun när de sa att de ville ha syskon *LOVE* ja svarade att de inte går, vi har ju ingen pappa å Leo, den älsklingen säger "De gör ju inget, vi har ju dig!"

Med kärlek avslutar jag detta blogginlägg.
Ska kolla i spargrisen om de finns stålar te nå med tomatsås på *knorr i magen*

PUSS å KRAM Mamman hela dan ;D


1 kommentar:

  1. I LOVE YOU,O DINA KOTTAR ALLTID,även om vi har olika åsikter o blir osams emellanåt,SÅ TÄNK PÅ DET NÄR DET ÄR SOM JÄVLIGAST ,MIN MOR LOVS OSS,ursäkta stavningen hahahahah

    SvaraRadera

Nu gör du mig sådär lycklig ^^