måndag 20 december 2010

Merry X-mas

Nuså, nu ska vi se om de blir lite mer ;)
Kolla här!!!
Vi har vart o shoppat i Visby me lillkott när musan va hos Emma, o Leo köpte för egna pengar en julklapp te Molly *love*




Den vart inslagen igår, e de NÅN som inte ser va de e? ;D

hahahaha
Jaja, vart va vi nu?
Jo, ja o musan har vart på avslutning hos öppna förskolan.
För att föreviga det, fick jag ta en bild när hon e FAAAAALIG!






Jag tog två, för ja e en stygg mamma (A)
Sen så kom vi hem (fick skjuts av en annan mamma, My - tack My) o Molly somnade ganska snabbt.
EFTER hon sagt gonatt te Agneta.

Agneta e dockan hon fick på "lilla julafton" av Tom o Christin.
Hon är lite rädd för den, men samtidigt kan hon inte låta bli att pilla haha.
Har ju tyvär bara kameran i mobilen här o den e värdelös, men man ser iaf va de föreställer även om det bara vart några få bilder den dagen.









Själv hade jag gjort iordning tre små blomgrupper.
En till Tom o Christin bara som tack för de finns o för att vi tycker så mkt om dem, en till Malin o Stoffe, för de hade förlovat sig o för att vi tycker så mkt om dem med ;D o så den sista till Jenny o Tomas, för alla middagar o trevligt sällskap o (gissa vad?) jo, för att vi tycker så mkt om dem *love*




Dagen efter lilla julafton (alltså igår) åkte vi tebax te Akebäck o gjorde julgodis.
David o Tomas spela nå tråkigt kraffs, Jenny jaga barn (o lagade all mat, tack Jenny) o ja rörde i en förbannad gryta me KNÄCK!




Denna knäck vart ju aldrig KLAR!
Tyckte ja rörde o rörde o rörde i den förbannade grytan men alla han komma o gå om o om igen o ja bara stog där.
STOR SUCK PÅ DE!
haha
Men när den vart klar (för de vart den, så småning om) så vart den god.
Som pepparkakskola *love*







Önskar jag haft en bra kamera med mig, för min mobils blir så himla gryningt, men ändå, ser ni vad vackert de e?
Överallt hos dem, ser de ut som ett julkort!
Det "lilla" fönstret med röda blommor e de som sitter över vasken.
När vi tittar fram över våran vask, ser jag kanten på ett flottigt skåp :S
Men hos Jenny o Tomas e de fint!
En dag ska vi också bo i hus.
Bo sådär så man kan bestämma själv om jag vill HA en krok breve spisen me handdukar på eller om ja vill HA ett fönster över diskhon.
Inte hyra mer ^^

Men oooh, får ju inte glömma!
Jag bestälde svart tjock (men extremt böjbar) ståltråd från Idémakeriets blogg (eller ja, ja gick dit o sen in på hennes webbutik) dit kommer du Här

Beställde också ett litet glasrör att sätta i en krans för en färsk blomma (ja, ni får ju ha era te vad ni vill, men jag... nåja..) o tre meter "tråd".
Hon hade fraktfritt o de vart inte många kronor för min beställning, men hon skickar ändå ett sånt fint paket te mig, med allting inslaget PLUS en doftpåse (Mmmmmmmm) med en doft som är underbar, inslaget me en söt tag!
Jag blir jätteglad för sånt.
Paket e de bästa ja vet (Im a material girl...) så när de kommer överraskningar i reklamen eller nån bara tänker på mig o postar nå, då blir ja jättelycklig (haha, jo, de e pinsamt, men alldeles sant!)





Kolla va fin! (Tack Gerda)

Kunde inte hålla mig när jag öppnat det, så jag testade o de VA lätt.
Använde små smyckestänger o fingrar o den va lätt o jobba med.
Smidig, o sen när jag tog kort, ser de ut som lakritssnören XD hahaha









Men nu kommer snart min lillkott hem från skolan o ja vill se så han e glad (han tappa en tand till igårkväll ^^) ja vill GLO *love*
Men från oss alla till er alla, en Riktigt God JUL!

(för jag vet inte hur mkt mer som hinns med nu när jag måste packa, fixa o dona för resan te fastlandet, men ja hoppas vi hörs snart)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu gör du mig sådär lycklig ^^